E.T. -"The Extra Terrestrial"
Klagande efter klagande...
Jag har inte vart så aktiv på FS det sista. Det har flera orsaker. Bland annat så har jag inte vart så aktiv inom fotandet det sista, det e denna tid på året så min inspiration tryter lite. Men sen när det väl blir vår o sommar igen så kommer den tillbaks, det e ja säker på.
Sen kan det va bra o ta en liten paus härifrån ibland med. Det kan va skönt o bara släppa bilder ett tag.
Sen, något som jag tycker e tråkigt, vilket fått mig o tappa gnistan för sidan lite, e alla ”utskällningar” man får ibland. Jag bryr mig egentligen inte, men när det händer om o om så blir det tjatigt o löjligt…o irriterande. Vilket får en o tappa lusten för att tex. kommentera eller liknande…
Med ”utskällningar” menar jag tex. när man skriver en kommentar, o först beskriver vad man tycker om i bilden, o sen vad man SJÄLV skulle gjort annorlunda. Man får ju den uppfattningen att personen i fråga vill få kritik då han/hon lägger ut bilden i en pool o frågar frågor om komp etc. under bilden. Skriver man något om detta, tex att man gillar bilden, färgerna e underbara, motivet e vackert, bra exponering etc. MEN, att JAG kanske skulle velat se bilden annorlunda beskuren, o ger tips på en annan beskärning. Men, detta e ju vad JAG tycker, o det betyder ju inte att det skall vara så. Istället så får jag ett mejl till hotmailen via Fotosidan från fotografen i fråga där han/hon skäller ut mig o kallar en för besserwisser bla. Varför då lägga ut en bild i en kritikpool om man inte vill ha kritik?
Sen e det ju det med o ge rätt sorts kritik med, eller på rätt sätt. Vilket har diskuterats om o om så många gånger…
Eller så kan det vara att man lagt ut en bild, och fått en kommentar. Men inte haft tid att besvara kommentaren, eller inte orkat det just då. O istället får ett mejl där fotografen argt klagar o säger att eftersom han/hon gav en kommentar så har han/hon rätt o få en tackkommentar tillbaka. Själv så tycker jag att jag e bra på o tacka för kommentarer, ibland går det fort o ibland sakta. Det beror ju på med hur mkt tid man har, för o kommentera mm tar ju tid o kräver ork med. Eller, som hänt ett par ggr bara, att man lagt en fotografs bild som man tyckte va jättefin bland sina favoriter, o sen fått mejl med klagomål för att man inte skrev en kommentar samtidigt…haha! Några har till o med ringt hem till mig…Vilket ja tycker går över gränsen…
En som ringde en gång pratade jag ett bra tag med, lite fotoprat, det va trevligt o intressant. Men, en annan som ja inte höll med i bildtänkande skällde ut mig lite…jag tycker det blir helt fel när han/hon skäller ut mig för att jag inte tänker eller tycker likadant bildmässigt…o jag kanske inte gjorde helt rätt av mig heller genom att kalla personen för ”jä*%#”&*%...”, men efter att lyssnat på klagandet o personen gjort mig typ halvdöv så bara det blev så…
Men, vi redde ut det via mejl sen.
Asså, det e ju så löjliga saker egentligen. Alla tycker vi ju så olika. O hade det inte vart så så hade det vart tråkigt. Om alla tyckt lika så hade ju alla bilder sett i stort sett likadana ut. O hur roligt hade det varit? Lägger jag ut en bild så blir jag glad och tacksam om någon tar sig tid att kommentera eller komma med någon kritik. Eftersom vi alla tycker o tänker olika så kanske denna person ser något som jag inte ens tänkt på innan, och som kan göra bilden bättre. Han/hon kanske till o med får mig o uppmärksamma saker som ja inte ens sett innan. Tar jag en bild, så vill jag gärna visa den för fotovänner/vänner/familjemedlemmar etc, för o fråga vad han/hon tycker. Hur e färgerna? Skulle jag kunna beskära den annorlunda eller har du tips på beskärning för jag får inte riktigt till den? E det för mkt skärpa? Stör det att skärpan inte e klockren? Hur fungerar uttrycket/vad säger det dig?
O, vi kommer med åsikter, tips, ideer mm…
Själv tex kan jag vara lite av ett kontrollfreak, o perfektionist. Jag ser minsta lilla grej på mina egna bilder. O har det senaste fått lära mig av vänner att en bild behöver inte ha perfekt skärpa, eller komposition enligt tredjedelsregeln mm…
Vet flera som också fått liknande mejl mm. Men, det e bara o skaka av sig det o inte bry sig helt enkelt.
Arkiv
- Augusti 2011
- Februari 2011
- Januari 2011
- December 2010
- Oktober 2010
- September 2010
- Augusti 2010
- Juli 2010
- Juni 2010
- Maj 2010
- April 2010
- Mars 2010
- Februari 2010
- Augusti 2009
- Juli 2009
- Juni 2009
- Maj 2009
- April 2009
- Mars 2009
- Februari 2009
- Januari 2009
- December 2008
- November 2008
- Oktober 2008
- September 2008
- Augusti 2008
- Juli 2008
- Juni 2008




Jag lägger ju ut bilden för att få feedback på den, både negativ och positiv?! Så hur folk kan bli upprörda över nåt sånt är för mej en gåta?
Mvh Viktoria
Klart man vill veta vad som e bra, OCH vad som skulle kunna förbättras. Det har ju med att utvecklas att göra. Men, det e ju inte personligt liksom, man ger ju inte kritik på fotografen i fråga. Men, jag tycker det blir mer personligt om man sen blir anklagad för att man gett kritik på en bild som någon lagt ut i en kritikpool, eller det andra som jag beskrev i texten.
Men men, bara o skaka av sig helt enkelt :)
Haha...kommer ihåg när jag fick en kritisk kommentar för någon månad sen. Jag log stort o ringde upp en vän o sa "Kolla min bild ***** jag har fått kritik på den, kolla kolla! Va roligt!" :)
O jag tycker det e så roligt när någon annan beskriver o berättar vad han/hon tycker o ser i min bild. Jag kanske ser sånt som jag inte ens tänkte på själv innan. O det e så intressant!
Om, man nu inte kan ta kritiken/tipsen på rätt sätt, så varför då lägga ut bilden? Detta e ju ändå en sajt för bildkritik, där man skall utvecklas. Bildkommenterandet har hjälpt mig, då jag suttit o kollat på bilder, funderat, låtit dem liksom tala till mig. Men, som du säger, beskriva det i ord e inte alltid helt enkelt.
Tråkigt att du råkat ut för hotelser eller liknande, för att du beskrev o gav tips.
Många tar det för personligt liksom.
Alla upplever ju bilder på sitt sätt...och det kan vara lite komplicerat...men det är ju utifrån sin egen känsla för bilden man kommenterar. Sen är ju det inte sagt att det är rätt eller fel.
Håller med dig om att det är bra att ta en paus från FS ibland....har själv gjort det och det var behövligt. Sen är det ju så att ju mer man fotar och får erfarenhet så skiter man i vad andra tycker....
Kram
Om jag får en kommentar, o kanske inte förstår den, så skriver jag det. Förstår jag inte kommentaren så kan jag ju inte ta till mig kritiken/tipsen på rätt sätt. Ger nån mig en "tyken" kommentar, så e det inget man skall ta tå sig. Fråga istället vad det e personen menar.
O ger man en kommentar, så betyder det ju inte att det e så. Det e ju från en person liksom, o vem säger vad som e rätt eller fel? Det e ju bara EN åsikt, EN av alla miljarder liksom.
Jag vill höra tips, höra vad andra tycker om mina bilder. Det e intressant o få se bilden från en annan persons synsätt. O jag blir glad om jag får lite kritik. Jag vill utvecklas o lära mig mera. Det går alltid bli bättre liksom. O det finns så mkt man kan lära sig.
Jag själv försöker att både ge och ta kritik på konstruktivt sätt. Personligen uppskattar jag all kritik, så länge den tillför och är konstruktiv.
Jag lägger upp bilder dels för att visa hur duktig jag själv tycker att jag varit, men även dels för att få förbättrings- eller utvecklingskritik.
Såsom du har blivit behandlad, har jag själv inte råkat ut för. Det är nog första gången jag ens hör att någon annan har blivit så illa bemött.
Skaka loss och gå vidare är nog ett bra koncept. Man får se det som en ytterligare erfarenhet.
Självklart, man lägger ut bilderna för o visa vad man gjort. O för att få tips, ideer mm på eventuella förbättringar. E bilden bra så? Eller fattas det något? O kritiken/tipsen man får skall ju hjälpa en att utvecklas o bli bättre. O jag vill bli bättre, därför blir jag glad om jag får kritik. Men, det e ju tråkigt om man får skit för att man ger kritik på en bild som någon lagt i en kritikpool. Eller för att man inte svarar med en gång på en kommentar man fått.
Anmäl dem till FS redaktionen.
Jag hade varit glad om jag fått kritik eller tipps om man hällre vill kalla det så.
Har själv fått den här typen av svar , tyvärr är det ända upp till poolansvariga som har svårt att förstå att man inte bara kan få betyg 5 och en klapp på axeln av en hel svans med beundrare.
Nu vill jag se lite nya Torgerbider istället för sådana här tråkigheter.
Ha de //
Tråkigt att du oxå fått den typen av svar. O förstår va du menar med att det inte bara e att skaka av sig oxå, för det e som du säger, tråkigt att folk inte ser det fina med det. Att det skall hjälpa en att utvecklas.
O, när det gäller betyg 5 som du oxå nämnde. Det tycker jag inte ger nånting. Jag ger aldrig betyg och jag stänger av det på mina egna bilder.
Skall se om där kan komma lite nya Torgerbilder. Inspirationen e inte lika mkt på topp under denna tid på året :)
Det e just det att det e tråkigt att man får skit för att man kommenterar en bild, o kommer med tips o ideer på ändringar, när fotografen i fråga lagt ut bilden i en kritikpool.
Det finns så mycken egoism och intolerans.
Hoppas lusten kommer tillbaka. :-)
O ja, det finns så mkt egoism o intolerans, överallt...se bara hur världen ser ut...
O tack, hoppas ja med, att lusten kommer tebaks. Det gör den, det gör den alltid. Ibland måste den vila lite.
Nej, jag efterlyser fortfarande (har bloggat ett antal ggr om detta...) lite mer ödmjukhet och sympati här. Att vad som är en bra bild i mina ögon verkligen inte behöver vara det i dina.
Och att bara förvänta sig beröm och ryggdunkar när man lägger bilder i en kritikpool, då är man väl lite snett ute? Hur konstruktivt är det? Vill man inte förbättras? Visst är det väl roligt att BARA få beröm också, i synnerhet om man är 100% nöjd med sin bild, men man måste vara beredd på kritik också! Det är väl just det som är grejen med hela FS, tycker iaf jag...
Ha det gott Elin och fortsätt på din inslagna väg bara! :)
Hälsn. Ulrika
Precis skall man vara beredd på kritik oxå om man e nöjd med en bild. Alla tycker ju olika, där finns så många olika smaker med. O det e ju detta som e så bra, eftersom alla ser så olika så får man se en bild på så många olika sätt. O det e så spännande.
O tack detsamma! Ha en trevlig vecka, håll tummarna att våren kommer snabbt som f*n! :)
Man kan bara häpna, så det rings alltså hem och skickas mail om kommentarer? haha *slår mig för pannan* ja jösses.
Ja.. jag förstår dig att du lessnar Elin.. jag har inte själv upplevt något liknande, men ger inte heller så många kommentarer - kanske är det svaret.
Men det är ju förfärligt om det skall bli så att man drar sig för att ge kommentarer pga att det blir sådana efterdyningar?
Jag håller helt med Bengt Ove - anmäl!
Det är INTE ok!
En bild är en bild - inget annat. Ett knapptryck som hände en gång en kort stund..
Inte ett synonym med personen bakom?
Du är stark Elin:-)
Ruska på:-))
kram Anna
Funderade på o anmäla en person som skrev fula mejl. Personen var sur över, ja, egentligen vet jag inte vad. Det började med att denne klagade över att han/hon inte tyckte om förslaget jag gav på kompen. Jag sa att det bara va ett tips, som JAG tycker. Men, att han/hon gör som han/hon vill med det. Det va bara ett tips, eftersom personen frågade om tips på beskärning. Denne ble surare, o började skriva tillbaks mera. Efter ett tag så skrev jag till denne att om du inte slutar, så "anmäler" jag. För det e ju trakasserier. Personen i fråga slutade efter det. Liksom, det va ju bara ett tips! Jag vet inte, kanske denne hade en mkt dålig dag med, o lät det gå ut över nån annan. För, det va ju en sån liten grej liksom.O undrar om de andra som kom med tips oxå fick liknande mejl...?
I alla fall. Tack skall du ha Anna. Ha en bra vecka, o håll tummarna att våren kommer så fort som möjligt! :) Kram
Har själv inga bilder i några kritikpooler, då när jag började ladda upp inte fattade hur man gjorde, men jag har fått kommentarer i alla fall och blivit överlycklig! :D
Jag är mer aktiv i folks bloggar, läser gärna o kommenterar bilder där, synd att inte den statistiken syns istället ;)
Håll ut, snart vår...hoppas jag! Ha det bäst till nästa gång!
Jag har oxå märkt det som du nämner, att en bild vart borta efter ett tag. Men, jag har oxå märkt att en del lagt upp en till version där de testat ens tips. En del tar det mkt personligt, o ser det som påhopp, medan en del tar det på rätt sätt. Bildkritik skall ju hjälpa en att utvecklas, o bli bättre. Tror att man alltid kan bli bättre.
O, jag lägger heller aldrig ut mina bilder i kritikpooler, tror inte jag gjort det på typ ett år. Uppskattar varje kommentar jag får. O det e mkt tack vare alla kommentarer o hjälpsamma fotografer med tips, ideer mm som fått mig att utvecklats,
Mmm, hoppas oxå snart det blir vår, men, tyvärr så skall det snöa annu mera i veckan. Hoppas det e det sista, sen kommer solen, snön smälter o allt blommar :)
Och jag håller fullständigt med om, att om man lägger upp bilder, så får man faktiskt räkna med att folk kommer med kritik. Och lägger man dessutom bilden i en kritikpool, så ber man ju faktiskt om det, eller förstår dom inte varför det heter kritikpool?
Förstår verkligen om du tröttnar, om du råkar ut för såna jobbiga människor :-(
Men snart kommer blåklockorna och vitsipporna Elin :-) Och värmen :-)
Kram
Det e just det att det e tråkigt att man får skit för att man kommenterar en bild, o kommer med tips o ideer på ändringar, när fotografen i fråga lagt ut bilden i en kritikpool.
Men, så e det ju överallt, alla tycker olika o därför som det e som det e här :)
Längtar så till våren. Tror många gör det :) O när den e här o likaså sommaren, så kommer vi sluta klaga på vinter o snö o klaga på regn o värme istället :)
Det bästa är att inte bry sig för mycket,och som tur är så har ju de flesta lite mognare inställning till fotografering här.
Alla kan ju inte tycka likadant,därför är det alltid intressant att höra andras åsikter.
Man kan på det sättet få en infallsvinkel som man tidigare inte ens tänkt på.Det kallas att utvecklas.Om man redan har inställningen att mina bilder är så bra att alla som inte tycker så är idioter,då bör man ta några steg tillbaka och fundera över vad man håller på med.
Framförallt bör de inte läggas upp för kritik,då de redan är felfria;-)
Nej,strunta i detta,Elin och fortsätt som tidigare.
Har själv sett din otroliga utveckling de senaste åren,så det är alltid spännande att titta på dina alster.
Thomas
O där sa du nåt, varför skall de som redan tycker sina bilder e felfria o säger att all kritik e fel lägga ut sina bilder i pooler där man skall få kritik för att utvecklas? :)
O tack skall du ha. Mkt tack vare alla konstruktiv kritik från duktiga fotografer här på FS :)
Ser fram emot lite nya alster från dig.
TTFN
TTFN? Kan det vara "Ta ta for now"? :)
Så det är rätt. Bry dig inte.
Personligen skulle jag vilja ge svidande kritik på bilder i FS galleri som jag anser är för dåliga för att hamna där, men jag ids inte ta den konfrontationen så det får vara.
Rätt eller fel ?
mvh
Jag tänker lite samma som du där när det kommer till Galleri FS. Det e så många bilder där som jag inte tycker passar. Ärligt. Vill inte heller tjafsa om det, det tjafsas ju så mkt redan. O det blir ju inte bättre för det. Det spelar ingen roll hur man gör, för det kommer alltid vara nån/några som inte håller med. Eftersom vi alla tycker så olika.
Ville du titta på mina bilder och komma med tips, skulle jag känna mig mycket hedrad!!
Det finns något som heter " tolkningsföreträde"..
Det innebär att den som skriver något om din bild eller talar till dig i telefon; kan inte bestämma hur du ska tolka det sagda eller skrivna..
Känner du dig hotad, så är det så!
Jag har bara varit med en liten stund på FS; då jag vart ny med kamera 2009.
Däremot är jag inte ny vad beträffar elakheter, antydningar, sarkasmer, ironi.
Sen finns det alltid ett syfte bakom sagda saker eller skeenden.Är syftet att sänka dig och höja sig själv?
Bildkritik = att få motparten att växa i sitt bildseende,fototeknik
Det kommer aldrig att definieras som att växa på en annans bekostnad.
Blir du påhoppad, upplever hot, personligt angrepp
ska det inte skakas av. Det ska anmälas.
Om mina ord kan stärka dig och förstärka din känsla i att det är fel; när någon går "över gränsen" ..då har vi vunnit båda två.
Allt gott / lena
I alla fall...jag har varit med på FS i ca tre år nu. O det har hänt lite grejer under de åren. Jag har träffat många personer här. En del har jag mkt bra kontakt med o en del...ja, en del vet jag inte riktigt hur jag skall beskriva. Men, vill inte skriva för mkt här.
Syftet med Bildkritik mm finns ju beskrivet.
Men vi kan ju inte se allt förstås. Får man skit via Fotosidan är det viktigt att rapportera det till oss.
Det är inte alla konflikter vi kan reda ut men vi försöker hjälpa till iallafall.
Minns ni sa det en annan gång när jag frågde om trakasserier, då det va en som trakasserade mig här. Bra att ni vill hjälpa till att lösa problemen. Flera situationer har vi lyckats klara av själva, det e ju tråkigt om det skall behöva gå så långt som till att behöva anmäla någon. Flera av dessa konflikter jag beskriver ovan e redan lösta. Det finns ett par som ännu håller på, men om jag märker blir bättre.
Men, det känns bra att veta att man kan vända sig till er om det skulle vara något!
Kram
/Ingrid
Säger detsamma. Konstrukiv kritik skall ju hjälpa en att utvecklas. Varför annars lägga ut bilderna för kritik? O det e ju inget personligt alls! Men, det känns personligt sen när de istället hoppar på en o skäller ut en! Jag tar inte åt mig av detta på det sättet att jag tappar motivationen full, men det blir tråkigt liksom. Att man tar tid att kommentera o sen få skit för det. Man tappar lusten liksom. O det blir tjatigt med. Får höra att jag har skinn på näsan på det sättet att om nån e taskig mot mig eller mina nära så kan jag allt fnäsa tillbaka. Så detta stjälper mig inte! Det e bara tråkigt att det ibland blir som det blir. Att det lätt blir tjafs o konflikter.
Ha det bra Ingrid, o njut av solen! :)
Ha de gott
Lars-Göran
I alla fall...det har hänt mkt mer saker än det jag nämner här i detta inlägg. Jag har blivit trakasseras av minst en till härifrån, fast det av en annan anledning...o så tråkigt att du oxå fått hotelser i det. Hoppas att det slutar, snart. O hoppas oxå att du inte lämnar oss här. Du o dina bilder hoppas jag få se mkt mer av framöver.
Läste just igen om några av dina kommentarer.
Uppfyller inte dina kommentarer kraven på "konstruktiv bildkritik" så vet jag inte vad som gör det.
Själv tycker jag att det är alldeles för svårt att få bildkritik om vad som kan göras bättre
Måste säga att jag tappat hoppet helt vad det gäller FS och bildkritik.
Trist men sant.
För din del så vill jag bara säga att du har inget att skämmas för. Bra kommentarer, och dina bilder är överlag fantastiska.
Detta om jag beskriver här i detta inlägg e bara en liten del av hela kakan. Det har hänt/händer mera. Men, tog inte med allt då detta inlägg handlade just om kritik o sen vill jag inte skriva för mkt så här öppet, inte just nu i alla fall.
Alla tycker ju så olika. O ger jag en kommentar på hur JAG skulle gjort istället, så e det ju EN åsikt, EN åsikt av miljarder liksom. Bara för att tex JAG tycker att kompen skall vara annorlunda på en bild som jag kommenterar, så betyder ju inte det att det e rätt. Det finns egentligen inget som säger hur det skall vara o inte vara. Det e upp till var o en. Alla tycker ju så olika, o det e ju det som e så roligt. O om en annan tycker annorlunda så skall man inte bli arg över det, eller ta till sig. Försök istället kanske se det från den personens ögon. Det e riktigt intressant. Jag vill ha kritik o jag vill höra vad andra tycker. Det e ju så man lär sig o utvecklas liksom.
Tack för dina tankar o ord! :)
Tragiskt utveckling i det stora. Men med den massexplosion av fotograferande i samhället så är väl det tyvärr inte annat att vänta.
Precis som det i uttagningen i Idol dyker upp folk som inte kan sjunga och dessutom inte har en aning om det. Så dyker det upp människor inte inte har full kläm på fotografering men som ändå tycker att de är världsbäst. Det är nog dem som det blir problem med.
Har väl fått nått surt mail jag med nån gång, men får försöka släppa det. Lite löjligt svårt och irriterande att göra det dock. Men en natts sömn brukar räcka.
Ha det bäst!
Mvh
Maverick
Hehe, jo ibland kan det vara gött att ha ett namn som många andra har. Visst är det så. Man får försöka släppa det helt enkelt. Bryr mig egentligen inte, men stör mig ändå på det liksom :-) Tycker bara inte att man gör så. Ingen har rätt att ringa hem till mitt eget privata hem och skälla ut mig! Där går de verkligen över gränsen, detsamma med att mejla hotfulla mejl. Men, det finns ju människor och det finns människor...
Tack, detsamma!
/Elin
Vi tänker nog ganska lika tror jag, eftersom min mening med mina bilder är......ja...jag tror att det är en utveckling för min egen skull.
Och då är ett öppet sinne, och andras tankar viktiga.
Jag har ibland funderat på vad som ska hända när jag inte finns längre, och då kommer förmodligen mina bilder att falla i glömska, någon enstaka kommer att leva vidare genom mina barn.
Men det viktiga var nog ända vägen framåt, och alla ögonblick som min hjärna triggades av upplevelser och utmaningar, och även andras tankar.
Härlig läsning du delar med dig av i vintermörkret, med meterdjup snö.
Ha de gött.
M.V.H
/Tobias
Jo, vi kanske tänker lika, men tycker olika...eller hur man skall säga :-) Och jag är öppen för andras tankar, absolut, det gör att man utvecklas ju. Men, att någon ringer hem till en eller skickar mejl med liknande hot i ger mig ingenting! Då går man över gränsen.
Tack för Dina tankar :-)
/Elin
Stå på dig för du är en stark,lysande stjärna och det kommer inte att dröja länge förrän du blir väldigt,väldigt känd.Hoppas att du bjuder mig på utställning i N.Y då..eller något soligt ställe..:)
Underbar hemsida du har förresten!
Stor kram på dig!
Tack så mkt för dina ord :-)
/Elin
Man skall inte behöva ta skit om man själv skriver sina kommentarer på det sätt som vi föreslår i olika texter och regler. Att tex kräva motkommentarer är ju helt fel, något sådant krav finns verkligen inte på Fotosidan.
Samma med kritik, lägger man ut i Bildkritik och sedan inte kan hantera konstruktiv kritik ... ja vad skall man säga.... Ta inte åt er, svara då att de kan rapportera kommentaren till oss om det är något man tycker strider mot reglerna på FS. Detta står under varje bild dessutom.
På bilder som inte ligger i Bildkritik kan man ju vara lite mildare i hur man skriver, men i Bildkritik skall man verkligen inte behöva linda in något. Det står klart och tydligt i poolens regler, det är bara att hänvisa till dem.
Förstår precis vad du menar. Jag ser inte att jag stridit mot några utav era regler, inte alls, när det kommer till kritik asså. Det händer nån gång att jag beskriver hur jag kanske själv hade gjort kompositionsmässigt eller så. Tex "Vacker bild. Tycker du har fångat motivet riktigt bra, jag gillar verkligen blicken, man sugs direkt till den. Bra svärta och bra kontrast. Jag kanske hade beskärt lite mer på vänster sida för att få bort lite utav den störande bakgrunden och komma närmare huvudmotivet". Det är bara ett fåtal som inte kunnat ta detta, vilket gjort att man fått skit tillbaka. Jag vet flera som råkat ut för liknande saker flera ggr. Men, det är inte bara kommentarerna, utan att de kanske inte få svar på sina kommentarer de ger med en gång. Fick till och med skit en gång för att jag nekade en till vänner-listan här på FS. Visste ju inte vem det var, och ville inte ha så många på listan eftersom det blir så mkt.
Jag tror det var bra att ta en paus härifrån ett tag. Och nu har jag inte hört något på länge! Vilket är skönt. Avvaktar lite, för att se om det försvinner av sig själv, tycker bara det är tråkigt att behöva bråka om det ännu mera. Men, blir det värre så kontaktar jag absolut. Hade problem med en här på FS för ett tag sen, som verkligen var på, han ringde hem till mig, kom till Åmål, var på mina vänner il och med. Spred några rykten till andra om mig och honom som absolut inte var sant! Han hotade mig till och med, sa att "det kan bli synd om dig Elin..." och efter det var jag verkligen rädd. Har en vän vars bror är polis, och efter lite "hotelser" tebaka om att gå till polisen eftersom jag sparat flera av hans mejl mm, så dämpade han sig en aning, och slutade helt sen. Jag avvaktade, men sen har jag inte hört mer, gör jag det så kontaktar jag er.
Tack i alla fall!
/Elin