Getinghonung

Fotografering hellre än bra

Getinghonung 103/The Chairman Mao's Mausoleum

Idag skulle det ske, besöket på Mao's Mausoleum som vi missade tidigare. Eftersom det endast är öppet på förmiddagen, var vi uppe med tuppen och på plats i kön redan klockan 08:00. Det flöt på hela tiden men kön var låååång.  En del av besökarna köpte blommor och tog  med in. Själva titten och besöket hos Mao var över på tre röda. Han låg där som en liten docka ganska orange, berodde nog på ljuset. Inget fotograferande var tillåtet. Så den enda bild som jag fått med Mao är från en taxibil där chauffören hade detta foto uppsatt.

Har en vän som önskar sig en klocka med Mao på. Jag lyckades hitta en med en ung Mao. Min vän vill kunna titta på klockan och säga "Vad säger ordförande Mao att klockan är?" Jag gillar min vän.

Postat 2015-07-23 15:19 | Läst 494 ggr. | Permalink | Kommentarer (1) | Kommentera

Getinghonung 102/Beijing Vattenland

Igår var jag på Beijing Vattenland. Ser ni mig, jag har svart/vit bikini....................

De kinesiska damerna är så chicka i sin bad-out fits, Små kjolar och volanger. Och jag gick där i en vanlig bikini och ja gissa, en frottehandduk naturligtvis.

De flesta kineser kan inte simma, så polerna är max 90 cm djupa,

En del kan roa sig på sitt jobba

Andra har hårt arbete att utföra

Postat 2015-07-22 03:41 | Läst 482 ggr. | Permalink | Kommentarer (1) | Kommentera

Getinghonung 101/Nanjing

Tog tåget in till Nanjing city.

Idag har det varit stora dagen för sevärdheter. Vet knappt vilka tempel, stadsmurar och stora män som jag sett. Vår guide tycker vi ska veta allt om Kinas historia, inte lätt att ta in på en dag.

Lättare att se vad vanligt folk sysslar med.

Gatumusikant

Inte bara jag blev trött.

Andra pysslade med det dom tycker är roligt

Postat 2015-07-19 15:48 | Läst 505 ggr. | Permalink | Kommentarer (1) | Kommentera

Getinghonung 100/Jag har hittat den

Den stor i en park i Nanjing. När jag pratar med guiden om  bilden som spreds över världen med en ensam människa framför en tanks är det som hon inte hör vad jag säger. Hon pratar bara om att Himmelska fridens torg är världens största torg.

Postat 2015-07-19 03:40 | Läst 570 ggr. | Permalink | Kommentarer (3) | Kommentera

Getinghonung 99/Nanjing landsbygd

Lämnade ett regnigt Beijing och flyg med China Eastern Airlines till Nanjings landsbygd.

Tror inte allt för många västerlänningar är där, i alla fall inga blonda. En kinesisk man på cykel höll på att köra omkull då han såg min blonde son och taxichauffören smygfotade en selfie med mig i bakgrunden.

Det är mycket man inte får göra

Vem bryr sig.........

En tjusig fjäril flög förbi. Jag hoppades på att den skulle sitta stilla bara lite så jag fick en bild. Och det gjorde den, men den satt sig på en skithög!

De här pigorna var gula, måste vara kinesiska

Postat 2015-07-17 16:11 | Läst 574 ggr. | Permalink | Kommentarer (2) | Kommentera