My Corner Of The World

Om allt och ingenting.....

WATER

Ja, vatten har vi väl alla fått mer än nog av denna sommar, men vackert är det i alla fall!

Ha nu en riktigt härlig Lördag och hoppas att det inte regnar på er!  =)

Postat 2023-08-12 18:53 | Läst 2185 ggr. | Permalink | Kommentarer (11) | Kommentera

WIDE ANGLE

Tog med mitt Canon 16-35 2.8 till Gässlösa för att fånga de vackra höstfärgerna, men där var nästan grönare än vad det är på sommaren.  =)

Ha en fin kväll!

16-35 ger ibland flares lika stora som såpbubblor!  =)

Titta noga, ser ni??  =)

Postat 2017-10-15 20:00 | Läst 29031 ggr. | Permalink | Kommentarer (11) | Kommentera

LONG TIME NO SEE

Nu var det verkligen länge sedan jag bloggade och jag har saknat Er alla, men tidsbristen har varit stor, och orken har inte riktigt funnits där.

Men nu är snart racingsäsongen över och man känner sakta att lusten att fota annat kommer tillbaka. Missade hela våren och sommaren, men tänker inte  missa hösten också!  =)

Har varit ute och fotograferat lite grann men har inte riktigt hittat känslan för det ännu. Åkte ut i morse, så några höstbilder blev det även om de flesta hamnade i papperskorgen. =)

Ha en underbar Söndag alla!  =)

Postat 2017-09-24 15:12 | Läst 10631 ggr. | Permalink | Kommentarer (4) | Kommentera

IMPRESSIONISM

Ja, sätten att fotografera impressionistiskt är många och här har jag använt några av metoderna, "In the round", multiexponering direkt i kameran och multiexponering  i kamera med lång slutartid och rörelser.

Fastnade mest för metoden "In the round" vilket är att man går runt föremålet i en cirkel och tar en massa kort som man sedan lägger i hop i datorn. Lite trixigt, och tar lång tid, men det är rätt så roligt att se bilden växa fram sen! Resultaten blir väldigt varierande men jag gillar den måleriska känslan man får fram.

Ha en fin dag alla!  =)

Postat 2016-08-28 07:36 | Läst 40643 ggr. | Permalink | Kommentarer (54) | Kommentera

SPECTACULAR NORWAY, 6 DAYS AND 241 MILES LATER

Vi styrde vår kosa mot Norge denna semester, och det är en resa jag sent ska glömma. Vilket land! Tänk att få vakna upp till de vyerna varje dag!

Vi körde upp genom Oslo, och vidare till Hamar där vi övernattade. Färden gick sedan vidare till Molde för ytterligare en övernattning,  och vi besökte alla de vackra pärlorna som Geiranger, Trollstigen och Dalsnibba.

En natt spenderade vi också i vackra Ålesund, så hemfärden tog vi ner mot Förde och körde sedan nedanför Jostedalsbreen och vidare mot Oslo där vi stannade ytterligare två nätter.

Så här kommer en del av alla de bilder jag tog på vår resa.  =) Förstora gärna!

Ha en underbar dag alla!

Utsikten från hotellrummet var inte helt fel!  =)

Scandic Seilet

Det var väldigt smoggigt i Geiranger, så alla bilderna var riktigt disiga, men har försökt få till lite klarhet i dom, men utsikten är ju slående ändå, med eller utan smog.  =)

Att Snapchatta med sina vänner att man står på snö i Augusti är viktigt!!  =)

Dalsnibba Mountain Plateau,  måste säga att detta var den absoluta höjdpunkten på resan. Tänk att få stå där och formligen andas in moln! Har en fruktansvärd svindel, och resan upp till de 1500 meterna över havet var riktigt jobbig där jag nästan inte klarade att titta ut, och det tog en lång stund innan jag lyckades fotografera när vi väl kom upp!  =)

Trollveggen i Åndalsnes

Trollstigen

En liten Lill-Prins långt däruppe  <3

..och avslutar denna bildkavalkad med en Lill-Prins som tålmodigt stod ut alla dessa mil!

Postat 2016-08-11 08:56 | Läst 23483 ggr. | Permalink | Kommentarer (25) | Kommentera