Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons
Artiklar > Fotosidan.se - expedition Elmia

Fotosidan.se - expedition Elmia

Fotosidan.se:s redaktion kan här visa upp hittills opublicerade bilder från Expedition Foto 2002 - Vägen till Elmiamässan.

Efter en ganska hektiskt vecka där vi kämpade för fullt med att bli klar med allt marknadsmaterial kom jag och Erik iväg från Stockholm på torsdag eftermiddag. Tanken var att vi skulle hinna ner till Jönköping innan de stängde kl 22:00. Efter att vi bunkrat på oss all utrustning, från platta skärmar till sovsäckar, kunde vi styra kosan söderut.

Vi var nere i Jönköping vid halv åtta på kvällen och vi hade ett par timmar på oss att rigga montern. Det var allt lite spännande att gå in på mässan och se alla utställare, och känna att vi minsann också skulle vara med och leka. Montern gick ganska snabbt att rigga. Tyvärr hade de utskrivna skärmdumparna fått små bubblor mot underlaget och Erik höll på att få panik, eftersom detta störde hans estetiska sinne. Jag lyckades lugna honom, men det var inte lätt.

Efter att vi var klara tog vi en sväng ner till city och efter en del snurrande och frågande, hittade vi till hamburgerrestaurangen. Ganska mätta begav vi oss tillbaka mot mässområdet för att hitta en tältplats. Vi hade sett skyltar om en camping, så vi satsade på att det skulle vara ett lämpligt ställe att slå upp tältet. Framför mig hade jag en syn av helt öde camping, men tji fick vi. När vi närmar oss campingen så ser vi fullt med husbilar och utanför var det horder av människor draperade i flaggor. Det var hockey VM och hit hade de tyska (tror att det var det) supportrarna hittat. Hjälp! Vi körde så långt bort vi någonsin kunde och slog upp tältet, och jag bävade inför tanken att 20 asfulla tyska hockeysupportrar skulle storma vårt tält. Vi slocknade direkt och fick sova stilla hela natten.

Erik är en ganska morgontrött kille:

Vi intog en jättefrukost inne på Scandic och vi gjorde allt för att få valuta för pengarna. Bland annat drack jag 6 glas färskpressad apelsinjuice. Erik tryckte i sig allt vad han kunde av köttprodukterna och propsade dessutom på att vi skulle äta wienerbröd..

Sen var det dags att inta mässan. Nedan ser ni artikelförfattaren, redo för att inta mässan:

Resten är historia och vill ni läsa en mässrapport så rekommendrar jag Jesper Ekvalls artikel.

Erik mumsar ett av wienerbröden som Sture bjöd på:

Publicerad 2002-05-05.

7 Kommentarer

Calle S 2002-05-05 03:16
Haha! Ni är jätte-hjältar. Faaan att jag inte kunde komma. Nästa år så... Men tält bor jag bara inte i; Har inte gjort det sedan den obligatoriska Gotlands-resan när man var finnig tonåring.
Kalle.b 2002-05-05 08:06
Betyg: 5
Kul att se vilka ni är och att nå håller samma stil som jag och att tälta så här ju självklart,
kunde tyvärr inte komma till mässan för det hade varit kul att få traffa er.
palle 2002-05-05 10:43
Betyg: 5
Den här intressanta,roliga och trevligt skrivna artikel hedrar Er. Var det inspirationen från "Vildmarksmässan" som fick er att lösa nattlogin med att campa?!mvh/palle
David Elmfeldt 2002-05-05 14:30
Nejdå, hela redaktionen är ute mycket i naturen, kan vara allt från flugfiske i dalälven till hårda alpina turer i Alperna. Men vi får nog erkänna att vi tog en natt på hotell också, så att ni inte tror att vi är helt fanatiska.
Anders-l 2002-05-05 21:24
Jag träffade er och det så mycket bra ut.

Anders
sture 2002-05-06 15:22
Ångrar att jag inte köpte två wienerbröd till Erik!
Agogo 2002-05-06 16:30
Sådär ja!
Riktiga hikers!
cerox 2002-05-12 22:25
walter-g 2002-05-18 17:52
Betyg: 4
Hej.Då fick jag träffa er ,låt vara på bild men kanske live en annan gång.Fint reportage!!
Få ut mer av Fotosidan som inloggad

Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm