Annons

Vidvinkelzoom, Tamron?

Gimbal

Aktiv medlem
Känner nu att jag behöver en vidvinkelzoom mer än något annat. Och efter mycket snokande på nätet så tycks det vara Sigma 10-20 som står som vinnare.

Men det pratas ju också om ett kommande Tamron 10-24, är det någon som har en aning om när det kan tänkas flyta upp?
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Har du tur så kommer den till sommaren, du kan ju mejla till Fokus trading och hoppas på besked...men dom kanske vet mer än oss i April, Maj...
 

snysop

Aktiv medlem
Lyfter denna tråd igen då jag skulle vilja ha en vidvinkelzoom för interiörfoto. Har läst att Sigma 10-20 inte är sådär jättebra och är därför supernyfiken på denna Tamron. Någon som hört något nytt om när den kan tänkas komma ut??
 

ESS

Aktiv medlem
tokina 11-16.


edit:

Ajdå, var visst en pentaxtråd. Det objektivet kommer väl snart som star-objetkiv men kanske tar ett tag.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
snysop skrev:
Lyfter denna tråd igen då jag skulle vilja ha en vidvinkelzoom för interiörfoto. Har läst att Sigma 10-20 inte är sådär jättebra och är därför supernyfiken på denna Tamron. Någon som hört något nytt om när den kan tänkas komma ut??
DA12-24 passar nog fint till interiörer, vid 12mm är det mycket distorsion men från kanske 14mm är den fin, tappar dock lite skärpa upp mot 24mm.
 
ANNONS