Annons

Köpråd Canon 40D, 1000D eller 450D

Produkter
(logga in för att koppla)
Själv tycker jag 40D är det givna valet, men jag tvekar pga, av mina döttrar och 15 och 18år ska kunna använda den

Eftersom storlek och tyng skilljer en del så skulle kanske ett tips vara att ta med dina döttrar till en affär och jämnföra 450D och 40D, finns inte 40D så kan man känna på 50D då dom är ganska lika i storlek & vikt.

Mvh Mattias
 
Jag förstår inte varför någon är negativt inställd till att en systemkamera kan filma? Det fanns en del som var negativt inställda till live view, men jag vet inte om det finns någon kvar i det lägret? Det är sällan jag använder live view, men vid de tillfällen där det är bra är det också jättebra. Det blir ju samma sak med video, när jag skaffar en sådan (7D). Jag tror inte jag kommer att använda det ofta, men de gånger det är befogat är det ju perfekt att det finns med i kameran. Däremot tycker jag att filmning i sig självt är ett elände, då det kräver mycket mer planering och efterarbete för att bli något sevärt.

Men som sagt, den gång jag råkar stå framför ett spektakulärt evenemang, som gör sig bättre på film, då är det bara till att slå om spaken.
 
ANNONS