Annons

Analog Canonkamera med bra AF

Produkter
(logga in för att koppla)

bengt-re

Aktiv medlem
Jag skulle behöva ett analogt hus Canon med bättre af än min gamla EOS300. Vad skall man köpa och vad kostar det tro? Automat frammatning och bättre af med ljusstarka objektiv än EOS300 är krav samt att den inte är för dyr då jag inte vill lägga några jättepengar på ett projekt som omfattar 10 rullar film...

LÄttillgängliga/billiga/laddbar batterier är också en fördel - EOS 300 kostar väl mycket i batterier om man kör tele... Är huset hyggligt stryktåligt och aningen vädertätat så är det inte någon nackdel heller.

Jag tar gärna i tråden emot för och minus och råd om vilket hus som skulle passa mig. Har du något att sälja så skicka gärna ett PM för att inte reta de som (med viss rätt) retas av sådant i trådar.
 

Allemyr

Aktiv medlem
1V är nog den bästa även EOS 3 är vass. Har själv en EOS 1 från 87? den bryr sig knappast om objektivet är ett L USM eller inte utan mest om ljusstyrka för att autofokus ska vara bra, äldre proffskameror är alltså ingen höjdare.
 

perkaby

Avslutat medlemskap
Jag skulle behöva ett analogt hus Canon med bättre af än min gamla EOS300. Vad skall man köpa och vad kostar det tro? Automat frammatning och bättre af med ljusstarka objektiv än EOS300 är krav samt att den inte är för dyr då jag inte vill lägga några jättepengar på ett projekt som omfattar 10 rullar film...

LÄttillgängliga/billiga/laddbar batterier är också en fördel - EOS 300 kostar väl mycket i batterier om man kör tele... Är huset hyggligt stryktåligt och aningen vädertätat så är det inte någon nackdel heller.

Jag tar gärna i tråden emot för och minus och råd om vilket hus som skulle passa mig. Har du något att sälja så skicka gärna ett PM för att inte reta de som (med viss rätt) retas av sådant i trådar.
Hej,

Jag har en Canon EOS 30 som du kan få köpa för en billig penning. Hur prestandan är gentemot EOS 300 kan jag tyvärr inte vara på, men det kanske någon annan här på forumet vet? Har själv inte använt kameran på flera år, och när jag väl använde den så tog jag inte så värst många rullar.

Mvh Pär
 

Billingen

Aktiv medlem
Hej Bengt! Jag har en så gott som ny EOS 3 till salu. Det är, eller var, en proffskamera när den kom så den är bra mycket mer avancerad än EOS 300, som jag hade innan. Originallåda, instruktionsmanual och ett par batterier medföljer. Eftersom den är i nyskick torde andrahandsvärdet vara hyfsat, om du skulle vilja sälja den efter det att du är färdig med ditt projekt. Skriv en rad i min gästbok ifall du är intresserad.
 

bengt-re

Aktiv medlem
EOS 3 verkar ju bra, men ändå lite väl många kronor då mitt projekt innebär en viss risk att förlora kameran (och tyvärr då också optiken...). Jag skickar PM till någon här i tråden så slipper vi riskera att det blir en köp och sälj tråd.

Tack för alla tips !
 

bengt-re

Aktiv medlem
Som befarat avled kameran(EOS 30) efter ett tag. Trist, men inte helt oväntat. 1V är nog nästa kandidat, men känns som lite väl mycket pengar att riskera ändå. Är det stor skillnad på EOS 3?
 

defiant

Aktiv medlem
en del av skillnaderna är:

1V har lite bättre vädertätning

1V kan du jacka upp mot datorn för att kolla exponeringar på bilder mm

1v har snabbare filmframmatning, med booster får du upp till 10b/sek

1V snabbare autofocus, men 3är snabb och bra

3:an har ögon styrning, kul men inte alla som använder.

en nackdel med båda som en del tycker i alla fall är att det inte finns någon inbyggt blixt.

finns säkert mer skillnader som andra får berätta om.

har själv en 3:a som ligger hemma, och du blir inte besviken på den om det blir en sådan du väljer.
 
ANNONS