Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rajala Pro Shop

Cambo

Aktiv medlem
Utstormande låter mer som en oseriös kund än oseriös butik tycker jag :)
När man går in i en butik med ett specialsortiment och är inställd på att bidra till deras försörjning finns, tycker jag, rimliga krav att ställa. Utan att ha mer kunskap om Björns dispyt än vad som skrivits ska personal ha tillräckliga kunskaper för att sälja en adapterring.
Om det dessutom var så att Björn får vänta i en tom butik i 20 minuter innan någon lösgör sig från skärmstirrande eller kafferum är det uppenbart att företaget är ointresserad av Björns lilla bidrag till deras dagskassa och bör endast se Björns rygg då han för sista gången lämnar butiken.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Utstormande låter mer som en oseriös kund än oseriös butik tycker jag :)
Det beror nog på.
Jag har faktiskt blivit så förbannad på en "säljare" i en ganska välkänd datorbutik, som hade obefintlig insikt om konsumentköplagen, att jag med ett svart moln ovanför huvudet med viss hastighet och ackompanjerat av väl valda ord avlägsnade mig. Troligen säkrast både för min egen och dennes hälsa. ;) Hela bemötandet var minst sagt under all kritik. Till saken hör att jag egentligen hade tänkt köpa datordelar för flera tusen i samband med reklamationen, vilket var mer än den reklamerade produkten kostade ny. Det köpet gick någon annanstans... Jag har inte satt min fot där sedan dess och tänker inte göra det heller.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Jag gillar Rajalas Stockholmsbutik, men i ärlighetens namn har jag också träffat på tjejer, utan att lägga något värde i det, i just den butiken som har väldigt dåliga kunskaper om det de säljer men som då brukar fråga någon av de mer erfarna. Har hänt i matbutiken också, och på Åhlens, det är mänskligt.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Lustigt. Både på Rajala och Scandinavian har jag flera gånger råkat på manlig personal som låtsas veta vad de pratar om, utan att göra det. Dock aldrig kvinnlig; de erkänner utan problem att de inte vet och ser till att ta reda på saken.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Lustigt. Både på Rajala och Scandinavian har jag flera gånger råkat på manlig personal som låtsas veta vad de pratar om, utan att göra det. Dock aldrig kvinnlig; de erkänner utan problem att de inte vet och ser till att ta reda på saken.
Det motsäger väl inte vad Håkan skrev, egentligen?
 

F.Eliasson

Aktiv medlem
När man går in i en butik med ett specialsortiment och är inställd på att bidra till deras försörjning finns, tycker jag, rimliga krav att ställa. Utan att ha mer kunskap om Björns dispyt än vad som skrivits ska personal ha tillräckliga kunskaper för att sälja en adapterring.
Om det dessutom var så att Björn får vänta i en tom butik i 20 minuter innan någon lösgör sig från skärmstirrande eller kafferum är det uppenbart att företaget är ointresserad av Björns lilla bidrag till deras dagskassa och bör endast se Björns rygg då han för sista gången lämnar butiken.
Inför "Gilla"-knapp på Fotosidan NU! Mkt bra inlägg.
 

fodor13

Ny medlem
Det beror nog på.
Jag har faktiskt blivit så förbannad på en "säljare" i en ganska välkänd datorbutik, som hade obefintlig insikt om konsumentköplagen, att jag med ett svart moln ovanför huvudet med viss hastighet och ackompanjerat av väl valda ord avlägsnade mig. Troligen säkrast både för min egen och dennes hälsa. ;) Hela bemötandet var minst sagt under all kritik. Till saken hör att jag egentligen hade tänkt köpa datordelar för flera tusen i samband med reklamationen, vilket var mer än den reklamerade produkten kostade ny. Det köpet gick någon annanstans... Jag har inte satt min fot där sedan dess och tänker inte göra det heller.
"Dispyten" löste sig.
Och de var väldigt snabba via mail.
Även jag bad om utsäkt för att hag hade en dålig dag.
Gick in och bytte till rätt afapter 2 dagar senare.
Service i butiken är dock väldigt ojämn...tyvärr.
 

Krisiun

Aktiv medlem
Vill inte dränka forumet med en ny tråd så jag "lånar" den här. Fick det här i mailen nyss:

http://rajalaproshop.se/userfiles/file/Canon_inb.pdf

Bara jag som tycker att villkoren känns rätt risiga? ;) Säg t ex att du har en 1D mk IV och vill ha en 1D X. Inbytespris 44988:- ungefär 10000:- mindre än vad en 1D X kostar. På Blocket (motsv) går 1D mk IV för ~25000:-...

Skulle köpa ett SD Extreme Pro 16GB 95MB/s för ett tag sedan...325:- på Webhallen...990:- ville Rajala ha.

Inget sagt om service, utbud, bemötande,...men det känns som de behöver göra en "reality-check" vad det gäller priser.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Ja

Och lika intressant att få äran att betala 19 989 kr för att nedgradera sin 5D Mark 2 till en gammal 5D :)

Verkar som att den där prislistan inte är att lita på så jag förslår ett besök. Det är kunnig personal med bra bemötande.
 

PMD

Aktiv medlem
Nuförtiden kollar väl de flesta på nätet först?

Om då säljaren har dåligt uppdaterade priser och villkor på sin websida så hjälper det inte med bra och kunnigt bemötande i den fysiska butiken.

Jag kan mycket väl tänka mig att handla i en fysisk butik just för att man får en annan (och ofta bättre) service i en sådan jämfört med om man handlar på nätet, men jag chansar inte på en butik som har dåliga priser på sin websida.
 

afe

Aktiv medlem
Min lokala fotolangare har också ofta alldeles för höga priser på minneskort och dylikt, men det brukar gå att förhandla ner till samma pris som webhallen och andra butiker i byn. Kanske går med Rajala också?
 

eroko

Aktiv medlem
De har lite ojämna priser. Råkade köpa en Canon 50mm 1.4 förra veckan för 1000 kr billigare än någon annanstans. Det var felmärkt men jag hade ju redan köpt det :)
 
ANNONS