Annons

Vädertätad eller ej?

Produkter
(logga in för att koppla)

teggner

Medlem
Hejsan! I höst åker jag till Peru för att beskriva en pilgiftsgroda i amazonas regnskog. Jag kommer att behöva fotografera alla individer osv och tanken var att använda mitt 100mm macro 2,8 med min Canon 7d. Nu är frågan.. det kommer att vara grymt fuktigt i djungeln och kommer jag att kunna köra på min vanliga 100mm eller är det säkrast att köpa en vädertätad? vad tycker folket?
 

unoengborg

Aktiv medlem
Hejsan! I höst åker jag till Peru för att beskriva en pilgiftsgroda i amazonas regnskog. Jag kommer att behöva fotografera alla individer osv och tanken var att använda mitt 100mm macro 2,8 med min Canon 7d. Nu är frågan.. det kommer att vara grymt fuktigt i djungeln och kommer jag att kunna köra på min vanliga 100mm eller är det säkrast att köpa en vädertätad? vad tycker folket?
Med tanke på att du förmodligen lägger ut en del på att ta dig dit vore det ju synd om kameran skulle lägga av för att det blir lite fuktigt. Hade det varit jag hade jag nog skaffat vädertätt om jag hade haft råd. Det en bra ide oavsett var man reser när det gäller utrustning för naturfoto, regn och fukt kan man råka ut för på fler ställen än i regnskogen.
 
ANNONS