Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Om ni köpt ny Dslr i dag vilken hade blivit då ?

Produkter
(logga in för att koppla)

snaxalig

Aktiv medlem
Oj, vilken superhypotetisk fråga...

Men okej, OM jag nu skulle köpa en ny dslr idag så skulle det troligen bli Canon 20D. Huvudsakligen för att jag har alldeles för stora händer för min lilla 350D. Kanske att jag skulle köpa en Nikon om jag nu hypotetiskt låtsades om att jag inte redan har massor av Canon-specifika tillbehör hemma.

Fast det kommer jag aldrig att få veta :))
 

Per

Aktiv medlem
Niklas Rosendahl skrev:
Om ni inte haft något tidigare system och ni skulle köpt en ny Dslr kamera idag, vilken hade det blivit då ?
För mig är skakstabilisering i huset så pass värdefullt att jag kommer fortsätta köra Minolta tills någon av elefanterna vaknar. D7D är dessutom i mitt tycke en rejälare kamera att arbeta med (reglage, sökare, LCD, bygg-känsla) än flera av konkurrenterna, så det finns lite som talar för att byta. Men bättre AF, stabilare blixt-exponering, och större beg-utbud kan få mig att fundera. Upplösningen räcker.

/Per
 
ANNONS