Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan rekommendera att inte försöka använda Swedbank när Ni handlar från warehouse express.

La in min order i onsdags förra veckan, fick tillbaka att dom inte kunde verifiera min adress via e-kort. Okej, så dom fick mitt vanliga kontonummer, samma problem. Men nu hade summan, 6500:- låsts på mitt konto till slutet av denna vecka.

Så jag kan inte göra en överföring via bankkonto till dem förrän pengarna i överföringen som inte fungerade har låsts upp.
 
Kan rekommendera att inte försöka använda Swedbank när Ni handlar från warehouse express.

La in min order i onsdags förra veckan, fick tillbaka att dom inte kunde verifiera min adress via e-kort. Okej, så dom fick mitt vanliga kontonummer, samma problem. Men nu hade summan, 6500:- låsts på mitt konto till slutet av denna vecka.

Så jag kan inte göra en överföring via bankkonto till dem förrän pengarna i överföringen som inte fungerade har låsts upp.


Sjukt konstigt. Köpte saker för över 34K å de pep inget alls TROTS att jag hade Visa via Swedbank
 
Tack Janne, där hittade jag lite mer! Men en fråga till, det står nämligen att det kom till sverige i fredags. Men på schenker får dom inte någon träff med något av de nummer jag uppger. Kan det vara så att dom fraktar med någon annan en schenker här i sverige?
 
Tack Janne, där hittade jag lite mer! Men en fråga till, det står nämligen att det kom till sverige i fredags. Men på schenker får dom inte någon träff med något av de nummer jag uppger. Kan det vara så att dom fraktar med någon annan en schenker här i sverige?

Jag fick inte heller träff på mitt kollinummer förän typ massa timmar efter jag fick referensnummret för uttag när jag mejlade schenker. Fick avin dan efter så mitt tips är att mejla dem och fråga varför ditt inte syns på deras hemsida så komemr du säkert få ett av dem.
 
Nu har jag fått min glugg, tog 8 dagar, vilket är helt ok.
Dock tog banköverföringen 3-5 dagar extra.
Jag kommer nog fortsätta köpa på www.bhphotovideo.com istället då dom har en fungerande kortbetalning och snabbare frakt direkt till jobbet eller hemmet.
Priset var ungefär detsamma.
 
Jag köpte just en 580 EX Mark II från Wex och lade märke till att den var ca £50 billigare på amazon.co.uk. Men Wex har en prismatch-funktion på sin websida och nästa dag fick jag svar att jag kunde köpa den för samma pris som hos Amazon, vilket jag gjorde.
 
erfarenheter av köp från WE

1. Pris

Ca 20% lägre än det lägsta priset i Sverige (enligt Prisjakt)
Ungefär hälften av detta är hänförbart till att momsen är `10 procenheter lägre i UK än i Svedala. Resten av prisdiff motsvarar ungefär den nedgång som pundet haft mot SEK sedan årsskiftet.
Hur som helst många tusenlappar sparade!.

2. Betalning

WE tillsammans med min banks undermåliga internkontroll förorsakade negativt saldo på mitt konto: Den första reservationen blev inte utsläckt i sanband med att definitivdebiteringen gjordes. Konsekvensen blev att mitt konto blev debiterat två gånger med samma summa. Orsaken till felet är att WE angav felaktig referens på det underlag som skickats till min bank. Felet blev tillrättat efter samtal med min bank ALLTSÅ: Håll koll på kontot!!.
Jag påtalade sedan detta för WE via mejl utan att få nån respons- Dåligt!

3. Logistik.

* Leveranstid: 3 dar exkl mellanliggande helg. Det tycker jag är bra!

* paketidentitet: Skickade som Parcel express (ID nr1)- togs om hand av GLS (ID2)- Mottaget i Sverige av Schenker(id 3) -skick till ombud (Id4)

Några detaljer här: *
Man kan på GLS spåra mottagendet Sverige men man kan inte spåra paketet i Schenkers system med hjälp av ID 2

* Ombudet kan spåra paketet med endast ID4

Vilken röra!. Jag har gjort flera inköp från utlandet och är van vid ett ID

4. Garanti (Nikon)

I paketet fanns erbjudande om tvåårsgaranti vilket överstiger den ettårs garanti som Nikon Sverige erbjuder. Denna gäller dock bara medborgare i UK. jag upptäckte detta när jag ringde ett tfnr i UK för registrering


Sammantaget: Trots allt bök tycker jag nog att det låga priset uppväger allt annat med råge
 
I paketet fanns erbjudande om tvåårsgaranti vilket överstiger den ettårs garanti som Nikon Sverige erbjuder. Denna gäller dock bara medborgare i UK. jag upptäckte detta när jag ringde ett tfnr i UK för registrering

Handlar man in Sverige har man tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, så Nikons Sverige-garanti kan man strunta i.

Importerar man själv så är man utlämnad till tillverkarens eventuella garantier, eller till säljarens garantier. I det senare fallet måste man förstås skicka varan till säljaren.
 
Handlar man in Sverige har man tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, så Nikons Sverige-garanti kan man strunta i.

Importerar man själv så är man utlämnad till tillverkarens eventuella garantier, eller till säljarens garantier. I det senare fallet måste man förstås skicka varan till säljaren.

Köpe man Nikonprylar inom Europa kan man utnyttja ettårsgarantin som Nikon Sverige lämnar. Skillnad i garantitid är alltså två år.
 
Jag köpte just en 580 EX Mark II från Wex och lade märke till att den var ca £50 billigare på amazon.co.uk. Men Wex har en prismatch-funktion på sin websida och nästa dag fick jag svar att jag kunde köpa den för samma pris som hos Amazon, vilket jag gjorde.

Var hittade du prismatchfunktionen?
 
Körde också prismatchfunktionen när jag köpte min D700 på WE :D Samma pris som på amazon. Fast med tanke på hur länge man får vänta på paketet så hade jag nog i efterhand valt amazon...
 
Körde också prismatchfunktionen när jag köpte min D700 på WE :D Samma pris som på amazon. Fast med tanke på hur länge man får vänta på paketet så hade jag nog i efterhand valt amazon...

Observera dock att de priser som visas på Amazon.co.uk är inkl brittisk moms (15%), men när du ska betala så debiteras svensk moms (25%). WE debiterar väl brittisk moms även till svenska kunder?
 
måste tillägga min erfarenhet med handel från whe, priset var mycket bra, dock vill jag minnas att frakten gick på ca 600 kronor(en kamera), dessutom tog det två veckor innan jag fick hem den. Annars gick det smidigt.
 
ANNONS