Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

od_foto

Aktiv medlem
iPad funkar väl fint, men kan man ha en sticka till en sån, eller måste man lägga bilderna någonstans?
 

levitte

Aktiv medlem
Till förra temat (artifiellt ljus) visade jag bland annat den här. 30s, f/16, ISO 200. Bakgrunden är två A4-blad, det bakre inkilat under det främre och uppstöttat med en sån där hållare för hushållspapper, det blev lagom mycket seamless. Belysning med en liten ficklampa.
 

Bilagor

Archangel79

Aktiv medlem
Tack för senast och ber igen om ursäkt för problemen med att visa allas bilder på iPaden. Nu gäller det bara att lära sig av sina misstag...

Tänkte då slänga med detaljerna för nästa träff:
Tid och plats som gäller är fredagen den 25:e maj kl. 18:00 på café Avenyn (ligger på Kungsgatan)
Och med temat bad taste vilket som vanligt får tolkas fritt.

Väl mött!
 

levitte

Aktiv medlem
Martin, inget hindrar dig från att helt enkelt dra igång en runda ;-)

Apropå rundor så funderade jag lite på årstiden, det kan ju faktiskt komma en tid då man kanske vill ta en fotorunda efter en träff, typ fånga en riktigt sen gyllene timme och så.

Mvh,
Richard
 

Lennyh

Medlem
Jag går jättegärna en promenad efter nästa träff, man kanske kan börja vandra kl. 19-19:30?
Solen går ner 21, så det blir väl ganska lagom?

Mitt bidrag till "Tema: Artificiellt ljus":
 

Bilagor

  • 13.7 KB Visningar: 288

od_foto

Aktiv medlem
Ja, det finns ju lagar som reglerar tryckfrihetsförordning och vi bör även givetvis värna om våra rättigheter som fotografer. Den här bilden är långt från sexuellt kränkande, eller liknande som hindrar publicering.

Jag är inte insatt i problemet i detalj, eftersom jag inte var på plats, men du har inte något krav att fråga, och den som blir plåtad har ingen rätt att kräva att du tar bort bilden från ideella sammanhang just eftersom den inte är sexuellt kränkande. Har personen dessutom först sagt ja, och sedan ändrar sig känns det som om vederbörande bara är ute efter att jävlas med dig. Låt den ligga uppe, och hoppas innerligt att Fotosidan stöder fotografer och låter den ligga kvar!
 

photolamal

Aktiv medlem
Fredag 25/5 kl 18.00 Café Avenyn

Tack för senast och ber igen om ursäkt för problemen med att visa allas bilder på iPaden. Nu gäller det bara att lära sig av sina misstag...

Tänkte då slänga med detaljerna för nästa träff:
Tid och plats som gäller är fredagen den 25:e maj kl. 18:00 på café Avenyn (ligger på Kungsgatan)
Och med temat bad taste vilket som vanligt får tolkas fritt.

Väl mött!
Då närmar sig en ny träff. För egen del tycker jag ämnet "Bad taste" var riktigt svårt. Vi får se om jag kan lyckas med någonting till fredag. Annars får det bli att rota lite i gamla gömmor (om jag nu hinner detta).
Så länge, en bild från förra temat. Här en ficklampsframmålad bil i nattmörkret...
Mvh/ Lasse Å
 

Bilagor

photolamal

Aktiv medlem
Fredagens fotofika cafe Avenyn närmar sig med stormsteg. Hög tid att avslöja vem eller vilka som kommer klockan 18.00. Vet du svaret, skriv en rad... ;)
 
ANNONS