Annons

www.bjornsfotovideo.se bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

mrsandin

Aktiv medlem
Har handlat av honom ett par gånger. Inga problem, ärlig och seriös fotohandlare som håller vad han säger och vet vad han pratar om. Snabba leveranser och aldrig några problem. Kanske inte snyggast webbsite men vad spelar det för roll, är det billigare än scandinavianphoto så köp av björn
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Njae... Jag beställde en gång och blev lovad leverans till en resa jag skulle göra. Blev naturligtvis tvungen att själv kontakta honom innan resan och då var prylarna restade hos leverantören. En månad senare var grejerna fortfarande restade. Inget ont i det, klart ingen kan rå för att de inte får fram prylar men jag tycker han var riktigt dålig på att lämna besked trots att jag var tydlig med att det fanns tidsgränser. Jag avbeställde och beställde från Scandinavian istället vilket kostade ett par hundringar extra, men grejerna kom direkt. Nästa gång blir det Scandinavian eller Cyberphoto direkt om leveranssäkerheten är viktig.
 

julgus

Aktiv medlem
Hej

har handlat hela min utrustning från honom. Inga problem, snabb leverans och mkt bra paketpris - rejäl pris skillnad mot konkurrenterna!

Mvh
Johan
 

Mithrandir

Aktiv medlem
Mjaa...

Vet man precis vad man ska ha och håller sig till siten så är det nog som vilken postorderfima som helst.

Dock rekomenderar jag inte butiken till någon som ska gå dit rent fysiskt och som inte innan har bestämt sig.

Det sista får ni tolka hur ni vill men jag baserar det på bekantas erfarenheter.
 

NiklasK

Aktiv medlem
Tänkte köpa ett dyrt objektiv av honom.. Skrev mail och frågade lite och sa att jag var intresserad att köpa omgående. Fick inget svar trots att jag skickade två gånger? Är det seriöst?
 

Ingo

Aktiv medlem
Har köpt något objektiv där, och det har inte varit något problem (Tror gluggen fanns i lager eller var på ingående. Kom i alla fall på en vecka). Har flera kompisar som också är nöjda med servicen.

/Ingo
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Han skickade fel kameraväska en gång. Sånt händer.Jag fick pengarna tillbaka när jag skickade upp väskan, inget strul.
 

barret

Aktiv medlem
Sortiment...

Har handlat rätt mycket på internet senaste tiden. Ingen gång (minst fyra tot) har han haft det jag sökt....
 

skalmac

Aktiv medlem
Att inte svara på mail är ett ofog, jag har skickat mail till de flesta beg.säljarna i sverige som har e-mail, och hälften har kanske svarat, ofta tar det 2-3 veckor OM dom svarar, men ringer man till dom så är det inga problem, har handlat av Björnfotovideo, kom på 2 dagar.
 

Maverick28

Aktiv medlem
axel_knutsson skrev:
Undrar om det är någon som beställt något från www.bjornsfotovideo.se? Är det ett bra ställe? Trovärdigt? Verkar billigare än scandinavianphoto..
Tack för svar
Han säljer Sigma gluggar som han "parralellimporterar" vid en direkt fråga vem som stod för garantin sa han att dte var han i första hand och i andra så var det Expert (Expert marknads AB som importerar Sigma gluggar och har Generalagenturen).

Det skulle innebära att om han lade ner eler kursar tar Expert över garantin.
Det är ren Humbug och lögn... Ringde och talade med den som är ansvarig för garnti och liknande på expert (talade med honom dagligen i mitt jobb) och han sa att om de skulle få in en glugg som var parralell imporetarde lagar de den och fakturerar kunden (köparen) eller inte gör något åt den. Den som har garanti åtaganmdet i det fallet är bara björns foto AB

Handlar du samma glugg hos en experthamdlare som går i KK tar Expert Marknad garantin utan snack.
 

Ingo

Aktiv medlem
Litet tips kanske: www.hegethorns.se har oftast lika låga priser eller åtminstone nästan. Om servicen är bättre eller sämre vet jag inte, men jag har i alla fall inga klagomål.

/Ingo
 

erhu

Aktiv medlem
Re: Re: www.bjornsfotovideo.se bra?

Maverick28 skrev:


Han säljer Sigma gluggar som han "parralellimporterar" vid en direkt fråga vem som stod för garantin sa han att dte var han i första hand och i andra så var det Expert (Expert marknads AB som importerar Sigma gluggar och har Generalagenturen).

Det skulle innebära att om han lade ner eler kursar tar Expert över garantin.
Det är ren Humbug och lögn... Ringde och talade med den som är ansvarig för garnti och liknande på expert (talade med honom dagligen i mitt jobb) och han sa att om de skulle få in en glugg som var parralell imporetarde lagar de den och fakturerar kunden (köparen) eller inte gör något åt den. Den som har garanti åtaganmdet i det fallet är bara björns foto AB

Handlar du samma glugg hos en experthamdlare som går i KK tar Expert Marknad garantin utan snack.
Sannolikheten att Björn går i KK är väl inte sådär jätteöverhängande. Att Expert är kinkiga är inte så konstigt med tanke på att han konkurrerar med dem (länge leve den fria marknaden).:D
 

Maverick28

Aktiv medlem
Re: Re: Re: www.bjornsfotovideo.se bra?

erhu skrev:


Sannolikheten att Björn går i KK är väl inte sådär jätteöverhängande. Att Expert är kinkiga är inte så konstigt med tanke på att han konkurrerar med dem (länge leve den fria marknaden).:D
*LER* Håller med.. Att länge leve den fria marknaden.. MEN med lika villkor och inte lögner....:D

Masn skall vara medveten om det... Samt Att med de låga marginaler han har (vet in priserna) så kan han inte ligga på grejjerna Därav att han tidvis kan ha dåligt att leverera med men också lågt pris..
 

Jannesfoto

Guest
Köpte en Sigma converter 2x till min Sigma 135-400. Frågade om den skulle passa och det skulle den för han provade själv. Efter ca. 3 veckor kom den och självklart så passade den inte. Ett antal samtal följde och till slut insåg han också att den inte passade, han trodde inte på det först. Han hade provat med en 1,4.

Allt löste sig till slut men jag tyckte att det var alldeles för struligt.
 

erhu

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: www.bjornsfotovideo.se bra?

Maverick28 skrev:


*LER* Håller med.. Att länge leve den fria marknaden.. MEN med lika villkor och inte lögner....:D

Touché

Spekulation:
Jag har en känsla av att Expert i egenskap av Sigma-agent skulle behandla en svensk kund som köpt sin Sigma-glugg utomlands bättre än en som handlat via Björn

/Erik

som har en del rätt dåliga erfarenheter av "Expert" och bara positiva erfarenheter av Björn
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
jimh skrev:
Nästa gång blir det Scandinavian eller Cyberphoto direkt om leveranssäkerheten är viktig.
Jag beställde ett EF 50 1.8 II från Cyberphoto den 21 december i år. Den kom i tisdags.

Jag tror nog att alla handlare råkar ut för leverantörskrångel då och då...
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Re: Re: www.bjornsfotovideo.se bra?

Maverick28 skrev:


Han säljer Sigma gluggar som han "parralellimporterar" vid en direkt fråga vem som stod för garantin sa han att dte var han i första hand och i andra så var det Expert (Expert marknads AB som importerar Sigma gluggar och har Generalagenturen).

Det skulle innebära att om han lade ner eler kursar tar Expert över garantin.
Det är ren Humbug och lögn... Ringde och talade med den som är ansvarig för garnti och liknande på expert (talade med honom dagligen i mitt jobb) och han sa att om de skulle få in en glugg som var parralell imporetarde lagar de den och fakturerar kunden (köparen) eller inte gör något åt den. Den som har garanti åtaganmdet i det fallet är bara björns foto AB

Handlar du samma glugg hos en experthamdlare som går i KK tar Expert Marknad garantin utan snack.
Kan det där verkligen stämma? Är det inte tillverkaren som ska stå för garantin?

Det måste väl ändå finnas någon ansvarig?

Om inte undrar jag vad det här är för något EU-land där garantifrågan är så knuten till vem som importerar grejerna...?
 
ANNONS