Annons

Modellfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
JApp...

Det finns sådana kurser i Göteborg.. kanske inte så mycket modellfoto i avsendet naket/glamour utan mer ljussätning porträtt

Är kurser hållna av en lennart nilsson.: finsn någon sida på nätet om det...

kika på http://www.ateljemarie.se/index.htm och klicka på seminarier kurser,,
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Praktiska kunskaper är alltid bra men kurserna kostar. Har man inte råd med det så kan man alltid köpa Lennart Nilssons bok. Det är samme Nilsson som nämns ovan. Hans bok är den bästa som gjorts på länge. Den går verkligen igenom olika porträttsituationer noggrant och där finns mycket att hämta. Både när det gäller studiofoto och utomhus. Ulf Sjöstedt har skrivit den senare delen. Den finns till ett bra pris på www.adlibris.se för cirka 275.- . I bokhandeln kostar den drygt 430.- .
Jag kan också rekommendera Fotografera människor av G. Izzi men den finns inte längre i bokhandeln.

Det vore trevligt om vi kan få ett forum där vi kan hjälpa varandra med nya idéer och tekniska lösningar på porträtt och modellfoto.
Tille
 

Helena

Aktiv medlem
Jag hjälper gärna till... är tekniskt riktigt bra trots att ideerna ibland tryter...
Har fått hjälpt mina klasskamrater med diverse saker under det gågna året så jag har vanan inne :p
 

varberger

Aktiv medlem
kanonkurs

jag har gått både porträttkurs och produktkurs
kan verkligen rekomendera den.. mycket trevlig kurs han lär ut mycket hemligheter
 

MWPhoto

Aktiv medlem
www.tille.se skrev:
Praktiska kunskaper är alltid bra men kurserna kostar. Har man inte råd med det så kan man alltid köpa Lennart Nilssons bok. Det är samme Nilsson som nämns ovan. Hans bok är den bästa som gjorts på länge. Den går verkligen igenom olika porträttsituationer noggrant och där finns mycket att hämta. Både när det gäller studiofoto och utomhus. Ulf Sjöstedt har skrivit den senare delen. Den finns till ett bra pris på www.adlibris.se för cirka 275.- . I bokhandeln kostar den drygt 430.- .
Jag kan också rekommendera Fotografera människor av G. Izzi men den finns inte längre i bokhandeln.

Det vore trevligt om vi kan få ett forum där vi kan hjälpa varandra med nya idéer och tekniska lösningar på porträtt och modellfoto.
Tille
Någon som vet när den nya boken släpps?
 
ANNONS