Annons

HP SCANNER 5470c

Produkter
(logga in för att koppla)

gunte

Aktiv medlem
Den ser ut att vara snarlik 4470c som jag själv har för tillfället.Skaplig till diaskanning med adaptern,dock passar inte 3mm ramar i hållaren..Ganska mycket att ställa in till en början men sedan helt ok att använda..har inte testat påsiktsbilder..ett bra alternativ till en filmskanner om man inte har allt för höga krav..
mvh/gunte..
 

Jeppe

Aktiv medlem
Hade hemma en sådan och provade och jaa...lite bökig eftersom varje gång man skulle skanna film med den så började den i påskiktsläge och det tog lite tid för den att ställa om och värma upp.

Precis som gunte sa så tar den inte 3mm ramar..:(

Ingen mästare på photoshop men här är en bild inscannad med den scannern

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=30808

Men den kostar en del... 3000:- och för 1600:- mer får du en minolta dual scan II. Men det är klart, den tar inte påskiktsbilder....
 

gunte

Aktiv medlem
Ett litet förtydligande efter Jespers eminenta inlägg..
Det behövs några musklick varje gång den startas upp och inte efter varje bild,alltså..sedan finns det en lagringsfunktion där man spar sina olika inställningar,där får man offra ett musklick också..
Min skanner ger för mycket rött i utgångsläget men är enkelt att ljustera..
Har inte kollat men total tid för att skanna ett dia blir nog ca: 2-3 minuter..och under tiden kan man ju sitta och luppa på nästa remsa..
Det krävs lite efterarbete att ljustera skärpa mm,men det har man ju tid till..
mvh/gunte..
 

KjellSn

Aktiv medlem
Hpscanner

Tack för svaren! Köpte en i förrgår och har en del att lära, har inte scannat foton förut men med tiden skall det väl gå det med! (hoppas jag)
Hälsningar Kjell
 

KjellSn

Aktiv medlem
HPscanner

Återkommer om ett tag med några scannade bilder för att få se vad andra tycker om dom.
Det är alltid kul med kommentarer från andra, alltid är det något man lär sig av dom. Kjell
 
ANNONS