Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatering för nya inlägg

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Jag är inte så tekniskt kunnig med BBSer, ibland ser man att det inte finns några nya inlägg och jag undrar hur uppdateringsfrekvensen ser ut för nya inlägg.
Borde inte de senaste inläggen ligga kvar?
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tror att det har med din egen inloggning att göra. Dvs kommer det inga ny inlägg sedan du var här sist så hittar den inga...Något med php kodning kanske?

Eller så är jag helt fel ute, men jag tror det är något sådant...
 

mipert

Aktiv medlem
Jag var lite otydlig, vad jag menade var att jag sitter och kollar nya inlägg på kvällen, det har kommit in fem stycken säger vi. Jag hoppar lite fram och tillbaka och uppdaterar med F5. Inläggen är kvar som nya.

Tio minuter senare kollar jag igen och woops, inga nya inlägg finns. Jag tycker det logiska vore att de femton (eller annan siffra) senaste inläggen vore de som syntes oavsett tidpunkt för införande.

Jag är bara nyfiken på hur det fungerar helt enkelt, detta är ingen klagan.

;-)

Vad styr när nya inlägg inte längre är nya?
 

Jeppe

Aktiv medlem
Skulle tro att när man läst dom så är de inte nya längre.....Christer!!!! Var är du ;)

F5 tordes ju ha samma funktion som Forum>Läs Nya

Kanske det är lite tidsbestämt också, så om man kommer till sidan 22:00 petar runt lite i inläggen och sen återvänder/F5/Läs Nya 22:15 och inga nya inlägg skrivits så kommer "Inga nya inlägg" upp.
 
ANNONS