Annons

Elmia

Produkter
(logga in för att koppla)

Joakim A

Aktiv medlem
Hur stort brukar detta evenemang vara och hur tror ni det kommer bli i år? Brukar det finnas specialpriser precis som det finns under "Allt för sjön" tex?

Är alla tillverkare representerade som oftast syns i svensk media?

// Jocke
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tillverkarna i sig säljer inget.. det är en "Skyltmässa" De som säljer är Scandinavian Photo, samt några småföretag till. Inga av de "stora" företagen säljer något. Dock brukar det som säljs vara till reducerade priser.
 

Joakim A

Aktiv medlem
Jojo, det förstår jag. Kanske inte var tydlig när jag skrev, sorry.

Menade om tillverkarna är där och visar prylarna så man får klämma och känna och om några företag är där och säljer till rabatterade priser.

// Jocke
 

Jeppe

Aktiv medlem
Scandinavian Photo brukar ha mässpriser på en del varor ja. Det är ju "deras" mässa i grund och botten.

Annat var det på det glada 80-talet.. när mässan hölls nere i fotografins mecka ;) Nybro.. I en idrottshall var det grymt tryck och det såldes filter och begagnade objektiv till höger och vänster.. Själv stod man och drägglade över den första EOS modellen på mäsan 1988 ;)
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jeppe skrev:
Annat var det på det glada 80-talet.. när mässan hölls nere i fotografins mecka ;) Nybro.. I en idrottshall var det grymt tryck och det såldes filter och begagnade objektiv till höger och vänster.. Själv stod man och drägglade över den första EOS modellen på mäsan 1988 ;)
På den tiden skulle man ha en Leica på magen för att få respekt... :)

Jag kommer ihåg första visningen av Nikon F4 1988... jisses vilket underverkt med en miljard rattar och knappar... Som från en annan planet.
 
ANNONS