Annons

Hur mycket billigare i japan?

Produkter
(logga in för att koppla)

DPG

Aktiv medlem
Min kära mor ska åka till Japan i slutet av september, detta har nu givit mig lite funderingar på inköp av objektiv o dyl.
Någon som vet hur mycket billigare objektiv o övriga kameratillbehör är i Japan jämfört med Sverige? (framförallt då Nikon)
 

objernulf

Aktiv medlem
Det beror lite på valutakurserna. Jag tror att priserna på kameror och objektiv är ungefär likvärdiga. Priser på tillbehör och begagnat kan dock vara rejält lägre.
 

oerpet

Medlem
Billigare

Genrellt sett är det billigare. Dessutom brukar de senaste modellerna provas på den här marknaden. Om du vill ha tips på ett ställe för begagnade kameror kan jag ge det. Vi talar Tokyo alltså.
Vad är det du letar efter?

Örjan
 

Stegge

Aktiv medlem
Ursäkta mitt extrainlägg men är det någon som har någon sida till handlare/begagnat i Japan?

Jag har letat länge utan att hitta nôtt.
Tacksam för hjälp.
 

jakobn

Medlem
Jag skall till tokyo i mars.. (can't wait!!)

Är intreserad av info om bra/billiga afärer i tokyo både för nytt och beggat

tack på förhand

mvh jakob
 

DPG

Aktiv medlem
Jo, örjan. Det är Tokyo min lilla mamma ska till. Jag är ute efter objektiv till Nikon, begagnade eller nya, beror bara på pris självklart. Ge mig gärna tips till vart hon ska gå.....
 

Jonasborg

Aktiv medlem
Dessa ar affarerna

Jag har studerat foto och japanstudier i 2,5ar i japan. Om man tar med sig passet sa kan man kopa varor som kostar mer an 10 000 yen tax-free. Annars sa kan man fa ett gratismedlemskap i manga affarskedjor (Yodobashi Camera, Sakura ya och Naniwa) och da kan man fa upp till 15% rabatt. Detta kan verka valdigt komplicerat men om du har specifika fragor om affarer och hur man tar sig dit sa kan jag nog svara om det galler Tokyo, Sapporo eller Osaka.
Det finns ocksa en stor begagnad marknad, men de affarerna ar oftast svara att hitta.
 

Jonasborg

Aktiv medlem
Ginza och Shinjuku

Jag ska forsoka hitta en karta pa natet men det finns tva riktigt bra affarer. Kankse inte billiga men dock billigare. En finns i shinjuku (igenom en massa smagator) och en nikonbutik finns langs huvudgatan i Ginza. Om man gar pa samma sida som "Sony show room" bort mot "International house" sa kommer man till en liten men valsorterad Nikonbutik pa markplan.
Jag orkar inte hitta nagon karta idag, men sa snart jag far tid...
 

oerpet

Medlem
DPG skrev:
(sic) Ge mig gärna tips till vart hon ska gå.....

Jag har ett favoritställe i Shinjuku (som jag tyvärr inte fann på den rekommenderade sajten) som heter Kimura. Film och liknande köper man billigast på de stora kamera-/elvaruhusen, men begagnad utrustning hittar man på Kimura. "Kamera no kimura" som kedjan heter finns på flera ställen, men jag brukar, som sagt, besöka butiken in Shinjuku. Jag bifogar en karta som de har på sin hemsida http://www.kimura-camera.co.jp/ (endast på japanska)
Om din mor visar bilden för en japan, kan de säkert visa henne. Adressen är:
Kamera no kimura Shinjuku shop (Öpper 10:00 till 20:00)
Asahi Ginkoo Bldg 1 and 2nd floor
Shinjuku 3-23-7
Shinjuku-ku
Tokyo 160-0022
TEL03-3354-2701 FAX03-5360-6039
http://www.kimura-camera.co.jp/sitedata/shop/map/tokyo/k_09.html

Lycka till!
Örjan
 

Bilagor

DPG

Aktiv medlem
Jag tackar o bockar!! Ska se nu då vad min mor kommer hem med, hon har ju inte det allra bästa lokalsinnet kan påpekas....=)

Tack igen!
 

gusvs

Medlem
Jag köpte en ny canon 550 ex samt nytt batteripack BP 50 för strax under 4000 kr på Yodobashi i Tokyo. De har bra priser på alla japanska märken, samt ett fantastiskt sortiment. Se www.yodobashi.com (endast på japanska). Beträffande begagnat finns det massor av butiker i Shinjuku.
 

DPG

Aktiv medlem
Måste dra upp en grej till i den här tråden.... Det var någon här innan som sa att filmen var billigare i Japan.... Undrar hur mycket billigare den är....Menar då framförallt professionel film typ Velvia....??
 

oerpet

Medlem
Det är framförallt "dussinfilm" som är billigare. Jag ska kolla vad Velvia kostar nästa gång jag är på Yodobashi Camera eller liknande.
 

oerpet

Medlem
Velvia; pris i Japan

Hittade Yodobashi's hemsida och där såg jag ett erbjudande på Velvia. Sex stycken 36 rullar för 4280 JPY vilket är ungefär 340 SEK. En rulle kan man köpa för 830 JPY meddelst näthandlande (gratis frakt). Ett tjugopack kostar 15 500 JPY.

Provia 400F var för övrigt 5390 JPY för 5 x 36.

/Örjan
 
ANNONS