Annons

Presentation av användare...

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena

Aktiv medlem
Det klan vara lite svårt att hitta olika fotografers album... En sak som kunde vara bra är en lista på fotografer i alfabetisk ordning där det står lite kort om fotografen och kanske att det finns en presentationsbild som gestaltar den fotografens arbete eller nått?
Då blir det lättare att gå in och titta på vad dom har för sig och ana redan innan att man hamnat inom rätt genre!

Man kan kanske lista alla fotografer på C och få se en liten bild kanske max 100 pixlar bred eller hör?
Det räcker för att ana vad dom sysslar med...
 

Helena

Aktiv medlem
Ser bra ut men man vill kanske kunna dela upp sidan så att inte alla hamnar på samma?

En sån där vanlig A B C D E F G ... Länk som man kan klicka på och ta det hela i sin lilla ordning?

Börjar ni tröttna på mig nu? :)
Det kunde vara bra att se om dom har några inlagda bilder? Så att inte hälften av dom är små blindnitar...

// Heléna
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag snodde ihop den där imorse så den är inte på något sätt klar, och det är för att få just synpunkter och förslag jag lägger ut den! Så ös på...

Det du säger är vettigt, en uppdelning kommer (kommer iallafall bli viktigt då medlemsantalet stiger). En sökfunktion kommer också.
 

Helena

Aktiv medlem
clindh skrev:
Jag snodde ihop den där imorse så den är inte på något sätt klar, och det är för att få just synpunkter och förslag jag lägger ut den! Så ös på...

Det du säger är vettigt, en uppdelning kommer (kommer iallafall bli viktigt då medlemsantalet stiger). En sökfunktion kommer också.

Kan man söka på annat än fotografens namn då med?

// Heléna
 

Mira

Aktiv medlem
Mycket bra!
En liten detalj bara - gärna en avgränsande linje mellan varje namn, underlättar för ögat att se rätt beskrivning till rätt person...

Och kanske en liten kamera-ikon som markering för dom som har publicerade bilder...
 

Helena

Aktiv medlem
Mira skrev:
Mycket bra!
En liten detalj bara - gärna en avgränsande linje mellan varje namn, underlättar för ögat att se rätt beskrivning till rätt person...

Och kanske en liten kamera-ikon som markering för dom som har publicerade bilder...
Kameraikon känns lite småtacky men någon slags funktion för att se om dom har bilder eller inte...
Tycker att det funkar bra med pixelareas sök efter medlemmar med bilder...

// Heléna
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Kontaktkarta + lupp nu! [tjat f-låt..]

Visst är det bra att kunna söka på alla olika textfält, kategorier och så vidare, men det jag tycker är intressantast är ju bilderna. Dessa söker man lättast genom att kolla på thumbnails tycker jag. Därför vill jag ännu en gång uppmuntra [tjata på..?] Christer att höja kontaktkarte-browsing på prio-listan. Jag bryr mig mer om hur en medlems bilder ser ut än vilket län denne kommer ifrån. Inget ont om sökfunktioner alltså, jag kan bara knappt vänta tills vi kan bläddra tumnaglar...

Och vore det inte tungt med en lupp-feature också? Som på tex sony.co.jp där man styra en lupp över alla produktbilder och kolla in varenda mm på grejerna. Vad säger du Christer? [det ska ju regna hela eftermiddagen..]
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
sorry

Okej förlåt. En finess som många bra forum har är möjligheten att lära känna en medlem genom att kolla alla dennes inlägg och kommentarer.

En annan kool och något elitistisk grej vore någon form av rankning på fotosidan. Säg att skalan går från 0-100 och ens värde baseras på antal bilder inlagda, betyg på dem, aktivitetsgrad, hur länge man varit medlem, amatör/proffs och så vidare. Det kunde kanske göra det lättare att hitta "duktiga" fotografer/tyckare om det nu är det man vill. Men nu när jag tänker på det så ser jag nog helst att vi slipper det här på fotosidan... Tycker att det räcker gott med den personliga sidan med uppgifter om antal inlägg osv. Men kanske man kunde låna lite av idén och göra ett slags medelbetyg på alla medlemmars bilder som syns på en listning någonstans.

Eller istället kanske en siffra som återspeglar hur hög trafik och het debatt det varit kring ens bilder, som nog är intressantare än de svåra och omdebatterade betygen.

/ PJ
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Re: sorry

pjutsi skrev:
En finess som många bra forum har är möjligheten att lära känna en medlem genom att kolla alla dennes inlägg och kommentarer.
Det finns - klicka på min Medlemsprofil, sedan har du en länk till inlägg och diskussioner på högerkanten. Men det kanske skall lyftas fram bättre?

En annan kool och något elitistisk grej vore någon form av rankning på fotosidan.
Det finns med i databasen redan; vi har valt att inte slå på det (än ivartfall). En delranking typ "mest kommenterade fotograf" är ju lätt att få till.
 

Helena

Aktiv medlem
Re: sorry

pjutsi skrev:
Okej förlåt. En finess som många bra forum har är möjligheten att lära känna en medlem genom att kolla alla dennes inlägg och kommentarer.

En annan kool och något elitistisk grej vore någon form av rankning på fotosidan. Säg att skalan går från 0-100 och ens värde baseras på antal bilder inlagda, betyg på dem, aktivitetsgrad, hur länge man varit medlem, amatör/proffs och så vidare. Det kunde kanske göra det lättare att hitta "duktiga" fotografer/tyckare om det nu är det man vill. Men nu när jag tänker på det så ser jag nog helst att vi slipper det här på fotosidan... Tycker att det räcker gott med den personliga sidan med uppgifter om antal inlägg osv. Men kanske man kunde låna lite av idén och göra ett slags medelbetyg på alla medlemmars bilder som syns på en listning någonstans.

Eller istället kanske en siffra som återspeglar hur hög trafik och het debatt det varit kring ens bilder, som nog är intressantare än de svåra och omdebatterade betygen.

/ PJ
Vet inte om jag gillar det där med topplistor och så... Tycker att det är ganska missvisande...

// heléna
 
ANNONS