Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byte från 20d till 1ds?

Produkter
(logga in för att koppla)

niklasl

Aktiv medlem
Objektiv konstrueras för att ge skärpa i ett plan. Annars talar man om bildfältskrökning. Exakt lika skarp kan man inte förvänta sig men alla vill att skillnaden ska vara så liten som möjligt, förstås.
 

Per Krook

Avslutat medlemskap
Niclasfoto skrev:
Nu är en av de mer lyckade ögonblicken här, till ert nöje. (Hoppas jag;)!
Klart häftigt att du lyckades fånga myggan - grattis!!! Om detta var ditt mål, då förstår jag att det rasslade iväg ett par hundra bilder under de 94 minuterna! Jag tvivlar på att jag hade kunnat uppfatta myggan, men min sökare är betydligt mindre än din och jag är betydligt mindre erfaren än du. I vilket fall som helst är jag glad att du lade upp den här på FS - jag tycker att den är riktigt bra! Kul att fågeln tycks titta upp på myggan - kanske funderar hon/han på hur hungrig hon/han är - är det värt besväret att försöka fånga den där rackaren?
 

Per Krook

Avslutat medlemskap
niklasl skrev:
Objektiv konstrueras för att ge skärpa i ett plan. Annars talar man om bildfältskrökning. Exakt lika skarp kan man inte förvänta sig men alla vill att skillnaden ska vara så liten som möjligt, förstås.
Härligt, nu har jag lärt mig något igen - FS är fantastiskt! Har inte funderat på detta tidigare, utan funderingen kom när jag såg bilden. Tack Niklas! (Du har dessutom redan svarat på en fråga jag tänkte ställa igår kväll - hur mycket dessa hyperskarpa vidvinklar kostar. Jag har nämligen vid flera tillfällen häpnat över skillnaderna i skärpa. "Något" över min budget är väl svaret...)
 
Senast ändrad:

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Jag säger (nu idag) 24000 om den är i perfekt skick.

1DmII 22000 i perfekt skick. (tror att 1Ds och 1DmII ligger nära varandra i pris nu. Enligt mig två kameror för två oLIKA typer av ändamål/fotografer.

1D för 11000 i perfekt skick.

Mvh Niclas, som kanske är ute och plocka blåbär i sin prisfundering..:)
 

MartinB

Aktiv medlem
ebay brukar ge en ganska bra vägledning om priser. Dock är priserna på både 1D, 1Ds och 1D mk2 väldigt höga där. Nog en bra bit över vad Niclas nämner. Andrahandsvärdet på 1D-modeller är väl väldigt bra helt enkelt.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Ahaa, då skall jag inte berätta vad jag köpte min 1D för, men det var förståss i Norge och där är ju myyycket billigare i kronor räknat.

Mvh Niclas,
 

Jerkan

Aktiv medlem
Jonas,

Ser att du är en Landskrona kille. Det skulle inte möjligtvis finnas en chans att vid tillfälle titta förbi och "känna" på 1ds...;)

Mvh/jari
 
ANNONS