Annons

Förbättra bevakningsrapporterna

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnel

Aktiv medlem
Jag skulle önska att bevakningsrapporterna på andra fotografers nyupplagda bilder kunde förbättras. Varje gång som en bild har lagts upp i ett portfolio kommer det upp en dialogruta där det står att bilden ligger i ett portfolio, du kan se den här.
Mitt önskemål är att det även skulle stå i vilket av portfolions album bilden ligger!
Som det nu måste jag bläddra igenom alla album och det är tidskrävande, eftersom jag jobbar mot modem. (Bor för långt från stan för att omfattas av Rosengrens bredband). / Mvh Gunnel
 

raderad medlem

Aktiv medlem
Håller med om att detta är ett problem. Jag brukar aldrig orka leta reda på bilderna om dom flyttats till portfolion. Det kan ju ta hundra år ungefär.
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Jag skulle definitivt beteckna det som ett problem. - Att måsta bläddra igenom alla fotografens portfolio för att hitta en nyinlagd bild är ju en klar krånglighetsfaktor till portfoliobevakningens nackdel jämfört med bevakningen av de vanliga albumen.

Jaja, snart har man bredband... :)
 

cwe

Aktiv medlem
Jag undrar om Fotosidan kanske inte skulle utveckla portfolio-funktionen lite mer? Jag tror att den finns en massa fina bilder som ligger uppe där, men det tar alltid emot lite att gå över till en portfolio, det är "lite trögt".

Om bevakningsrapporterna blir bättre på dem, och det kanske gick att kommentera i dem också, men att de i övrigt hölls separerade från kritik-funktionen, så skulle det kanske minska trycket på bildinflödet lite. Då kan man lägga upp bevakningar på sina favoriters portfolios och kommentera dem, samtidigt som den "vanliga" kritikfunktionen fortsätter att funka som vanligt?

Ta exempelvis Eugens bilder, om han nu lägger upp en del av sina äldre alster i portfolio försvinner ju mycket av den intressanta dialogen runt bilderna och ingen ny dialog tillkommer!

Bara en idé? (Dessutom skulle det skapa ytterligare ett incitament för medlemmar att bli guldmedlemmar?)

-Christian
 
ANNONS