Annons

Batteritid för en Dimage 7

Produkter
(logga in för att koppla)

Therese_H

Ny medlem
Jag undrar hur länge batterierna räcker när man använder kameran.

Jag använder 1800 batterier och kan ta ca 20-30 bilder sedan är de slut. Använder jag standardbatterier räcker de för max 20 bilder om jag snålar. Har varit tillbaka där jag köpt kameran och de säger att det antagligen är normalt. Jag får dock lämna tillbaka kameran om jag vill. Måste ta ett beslut snart. Vill ju ha den men måste man gå omkring med 3-4 uppsättningar batterier hela tiden känns det inte så kul.

Vad har ni för erfarenheter?

// Therese
 

Arleklint

Aktiv medlem
För mig räcker en uppsättning typ kanppt 100 bilder, men jag använder inte LCD som slukar ström.

Är jag ute en dag brukar det gå åt två uppsättningar.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Dimage 7 har knappt halva battreitiden jämfört med 7i, som jag kan ta ca160 bilder med på en laddning med Varta 1900 mAH.
 

sagan

Avslutat medlemskap
här är en test av batteritiden på 7i och andra modeller.

We ran the camera through our new battery life test. This test is designed to be fair and comparative to each camera and battery type:

Take 4 shots without flash
Wait 2 minutes (50% of the time powering the camera off)
Take 1 shot with flash
Wait 1 minute
Repeat

All batteries had been fully discharged and recharged before the test and all cameras were reset to their factory default settings. Here are the results:


Minolta DiMAGE 7i >4 x AA NiMH 1600 mAh (GP)< 2 hr 46 mins, 270 bilder
 

raderad medlem

Aktiv medlem
hm ja det här med batterier är intressant. jag använder ju bara LCDn när jag fotar och det drar ju en hel del. Men på min Camedia får jag ut ca 250 bilder med en laddning 1800 batterier. Är ju lite sugen på Dimagen men 160 bilder på en laddning låter lite lite. Speciellt med tanke på att du inte haft LCDn på hela tiden. Knorr... Det stod inget om att dom testat på LCD på den där sidan. Kan ju säkert vara så att olika LCD:er drar olika mycket batteri. 7i ligger ju iaf hyffsat till i den där jämförelsen.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Visst kan man säga att det är dålig batteritid på digitala kameror. Det bör förbättras vartefter, men å andra sidan tycker inte jag det är så jobbigt att ta med sig några extra uppsättningar.

Om man inte släpar film får man släpa batteri :)
 

muster

Aktiv medlem
Jag är nybliven ägare till en Dimage 7 och kan bara konstatera att batteridriften är katastrofal. C:a 50 bilder på en uppsättning 1800 mAh utan LCD eller blixt. Just blixen upplever jag slukar mer än LCD'n.

Så din mätning, 20-30 bilder med LCD ibland är nog korrekt (inget "fel" på kameran)

Med mina Camedia 3020z kunde jag ta 200-300 bilder på en uppsättning....saknar den...
 

muster

Aktiv medlem
Hittade inget kraftigare än 1800 mah där. Kodak har ett par 1850 mah i sina butiker. Det är det värsta jag hittat.
 
ANNONS