Annons

Bildvisning och -sökning, tyck till

Produkter
(logga in för att koppla)
Visningsräknaren väl generös

Det är bra med en räknare men när man kommenterar en bild men röstar man på den så räknas det som två visningar. Det är klart, om man tycker antal visningar betyder en massa blir det en slags belöning då folk har kommenterat men det räcker nog med kommentarerna.
 

Jimsan

Aktiv medlem
Bevakning

Skulle vilja ha någon form av bevakning där man får ett mail när någon skriver en kommentar på egna upplagda bilder eller på en bild som jag givit en kommentar.
På så sätt kan man fortsätta en diskussion. Det är lätt att missa annars.
 

Helena

Aktiv medlem
Re: Bevakning

Jimsan skrev:
Skulle vilja ha någon form av bevakning där man får ett mail när någon skriver en kommentar på egna upplagda bilder eller på en bild som jag givit en kommentar.
På så sätt kan man fortsätta en diskussion. Det är lätt att missa annars.

Det håller jag med om!
// Heléna
 

Mira

Aktiv medlem
Håller med, jag med!

Dessutom saknar jag möjligheten att söka upp alla bilder jag kommenterat.
Ev. att man kan söka upp kommentarer som någon annan gett oxå...

Räknaren tycker jag inte är så viktig - ibland ser jag den inte alls. Det är ju inte bara dom bilder man kommenterar som får extra "belöning" - om man följer en diskussion blir det många extra poäng på dom bilderna...
 

Helena

Aktiv medlem
Jag försökte att få in min kompis för att titta på bilderna... Hon hittade ingenting...

När kommer sökningen igång? :)
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Re: Förtydligande.

emajk skrev:
Jag kan se värdet i att man skriver in sina kommentarer utan att se vilka som skrivits om bilden innan (vill man se kommentarerna måste man klicka på den länken först).
Notera att jag smög in en ändring runt detta för några dagar sedan. Nu visas kommentarer direkt, men man kan välja att dölja dem om man vill. Likaså döljs bilddetaljer men man kan välja att visa dem om man vill. Inställningen gäller tills man gått igenom alla bilderna.

Är det fler som tycker man borde stå kvar på samma bild då man sparat en kommentar?
 

Helena

Aktiv medlem
Re: Re: Förtydligande.

clindh skrev:

Notera att jag smög in en ändring runt detta för några dagar sedan. Nu visas kommentarer direkt, men man kan välja att dölja dem om man vill. Likaså döljs bilddetaljer men man kan välja att visa dem om man vill. Inställningen gäller tills man gått igenom alla bilderna.

Är det fler som tycker man borde stå kvar på samma bild då man sparat en kommentar?

skönt att gå vidare tycker jag... Det minskar klickfaktorn....:eek:
 

Tobias

Aktiv medlem
Söka bilder mm.

När jag söker bilder (och generellt när jag söker foruminlägg och annat), så vill jag gärna att en sökning på "dop" ger bilder med "dop" i titeln, och inte bilder med "dopp" eller "dopping" etc. De bilderna som har "dop" som en del av ett ord vill jag bara hitta om jag söker på t.ex. "dop*" eller någon annan typ av wildcard sökning. Kan det ordnas, eller finns det redan fast jag har missat det?
 

Gurra G

Aktiv medlem
frågade samma sak en gång, fast med sala och uppsala
det går tydligen inte att bara söka på sala och inte få träffar på uppsala

fast den funktionen, en sökning som bara matchar hela strängar och inte söker i delsträngar (även NOT skulle sitta fint) vid bildsökning skulle uppskattas
 
ANNONS