Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EBAY säljare av EF 70-200 2.8L

Produkter
(logga in för att koppla)

Stephen E

Aktiv medlem
Såg en otroligt billig Canon EF 70-200mm F/2.8L IS
På:

http://cgi.ebay.com/Canon-EF-70-200mm-F-2-8L-IS-USM-IS-70-200-F-2-8-LENS-L_W0QQitemZ7599691875QQcategoryZ93780QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

och på

http://cgi.ebay.com/Canon-EF-70-200mm-F-2-8L-IS-USM-IS-70-200-F-2-8-LENS-L_W0QQitemZ6043302191QQcategoryZ19168QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


Är det något som är värt att ens titta på?

Finns det andra säljare på Ebay etc, som är OK, att rekommendera istället som ger bra priser?
 

lastrand

Avslutat medlemskap
Den ene har ingen feedback alls och den andre endast från avregistrerade ebay:are. Mitt råd är att hålla dig borta.
 

photonicdelousions

Aktiv medlem
Vad menar du med riktig garanti? Vad jag kunde läsa så har man ett års japansk garanti!

Jag kikade på Canons 50mm f 1,4 kostar då ca 2500

Men sedan får man väl tull samt moms frakt osv och då mistänker jag att det rör sig om ca 3000 .. man får en här hemma för ca 3500 med garanti hemma!

Är jag lite förvirrad eller rätt på det i detta fall? Klart att sparar man en 2-4 k på det så varför inte :)
 

Clouseau

Aktiv medlem
Du får fraktkostnaden och sedan tillkommer moms och tull (som räknas på varan+frakten) så räkna med ca 3500-3700kr i slutänden.
 

David1978

Avslutat medlemskap
Jag betalade 1235 USD för mitt 16-35 objektiv hos Digitalishop.com, det motsvarade ungefär 10' SEK! Sen fick jag betala ca 1500 SEK för tullavgift+moms+frakt. Priset för objektivet här hemma ligger runt 16'
 

Clouseau

Aktiv medlem
Räknar man på priser från USA kan man ofta bara lägga på en nolla på priset så får man slutkostnaden till sverige räknat med frakt, tull och moms. Digitalkamerahus är det dock ingen tull på.
 

Lorryquai

Aktiv medlem
Kör man med giftwrap så kollar oftast inte tullen kartongen. Då sparar man lite pengar.

Det är vad jag har hört iaf.

//Lorry
 

Stephen E

Aktiv medlem
"Digitalkamerahus är det dock ingen tull på."

Är du säker på det? Från USA etc.?
Var finns info om det?

Intressant isåfall...
 
Senast ändrad:

Stephen E

Aktiv medlem
Det var mer Momsen 25% jag tänkte på att man skulle slippa.

Har hört att TILLBEHÖR till Digitalkameror var Momsfria.
 

dJb

Aktiv medlem
Stephen E skrev:
Det var mer Momsen 25% jag tänkte på att man skulle slippa.

Har hört att TILLBEHÖR till Digitalkameror var Momsfria.
Nja det är nog inget som är momsfritt.. Böcker har 6% moms men annars får man nog räkna med 25% om man inte köper inom EU då det är inköpslandets moms man får räkna in t ex 17,5% i UK.
 

Clouseau

Aktiv medlem
Stephen E skrev:
Det var mer Momsen 25% jag tänkte på att man skulle slippa.

Har hört att TILLBEHÖR till Digitalkameror var Momsfria.
Näää... 6% på litteratur, 12% på mat och 25% på resten. På kringutrustning (dock lite beroende av vad det är men t ex objektiv räknas in här) tillkommer dessutom ca 7% tullavgift.
 
ANNONS