Annons

Jag bara ger och ger...

Produkter
(logga in för att koppla)

CodeNine

Medlem
Hej.

Jag har inte varit på denna ypperliga fotosida så länge men kommenterar bilder och ger synpunkter.

Vad får man tillbaka? I stort sett ingenting. Ingen varken kommenterar mina bilder eller ger mig råd.

Tack i alla fall.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Ohlsson
 

CodeNine

Medlem
Jo men visst...

Jorå, jag har ju fått några kommentarer och röster. Men om man jämför med hur mycket jag kommenterat och röstat så... Fint väder ute idag förresten.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Ohlsson
 

klasg

Aktiv medlem
Jag behöver inget ha, för att ge!!

Jag har faktiskt inte fått enända komentar eller röst på minna bilder...

...Jag har iochförsig inte heller lagt ut någon bild. Men ändå!

Jag citerar mig själv: "Jag behöver inget ha, för att ge!!" Tycker det borde gälla alla! /KG
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Så är det på den här sidan.

Man får inte så många kommentarer om man inte heter något speciellt så att folk har respekt för bara namnet.
Jag har tex ett album som har legat ute i snart en månad men där jag inte har fått en kommentar varken på någon utav de två bilderna eller albummet i helhet.

Det enda man kan göra är att fortsätta ge och hoppas att någon nån gång förbarmar sig över en och ger en en liten kommentar.

MVH
Greve Nickon:cool:
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Självklart önskar man att man ska få massor av kommentarer på sina bilder. Det ger en god idé och får en att utvecklas. Samtidigt är den andra sidan av saken att det är svårt att ge kommentarer. Själv ger jag sällan kommentarer på bilder jag inte tycker om. Tycker det är svårt att motivera vad som inte är bra i en bild.
Vad som är en bra bild är givetvis subjektivt men jag ger sällan kritik på husdjurs-bilder. Tycker de flesta är väldigt dåliga. Undantag finns givetvis. Så det är bara att kämpa på. Samtidigt får man kanske finna andra personer som finns i ens omedelbara närhet som kan ge kritik.
 

acke

Avslutat medlemskap
Det finns en annan diskussion i samma ämne. Jag gav ett förslag där som jag gärna upprepar:

Ägna en timme eller två åt att studera bildkommentarer i galleriet. Välj ut några personer som du tycker lämnar vettig kritik. Fråga dem i ett privat mail om de vill kommentera dina bilder.

Jag gissar att den strategin ger bättre utdelning än att tigga i blindo.

Förövrigt håller jag med om att det kommenteras alldeles för lite. Innan jag kommenterar en bild så brukar jag kolla upp om fotografen själv har lämnat kommentarer. Den som är aktiv och kommenterar andras bilder förtjänar fler kommentarer än den som är helt passiv, det har ni helt rätt i.
 

gunte

Aktiv medlem
För min egen del kan jag bara beklaga att jag inte har möjlighet att ge kommentarer till ALLA bilder,men jag lovar att fanns det bara tid så skulle jag kommentera varenda bild...och visst händer det som Acke skriver att det kommer frågor och önskan om tips i mailform,och dom svarar jag alltid på..

mvh/gunte
 

NiklasK

Aktiv medlem
Varför gnäller du? DU har bra mycket fler betyg och kommentarer på din bilder än vad jag har! Gnäller inte för det. Jävligt otacksamt tycker jag!
 
ANNONS