Annons

Vanebildnade sida?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dagobert

Avslutat medlemskap
Vanebildande???

Vet ej om jag kan hålla med om det. Visst OK jag är inne nästan varje dag på fotosidan.se, men det är jag mest för att se om det har hänt något nytt. Med något nytt menar jag: om jag har börjat att få några kommentarer på mina bilder. Jag börjar faktiskt att tröttna kraftigt på alla uteblivna kommentarer. Har börjat fundera på om jag har gjort eller sagt något för att inte få någon som helst kritik (med vissa undantag). För jag tror inte, eller hoppas i alla fall, att mina bilder är urkassa så att de inte ens är värda att kritiseras. Visst, jag vet att det finns vissa som anser att foton ska vara "städade" och "rena" och jag har haft och har mina åsikter. Dessa åsikter kanske kan uppfattas vara "fel" enligt vissa, men samtidigt hoppas jag att man ska kunna säga vad man tycker om andras bilder. Sen att mina egna bilder inte håller det mått jag tycker att andras ska hålla beror på att jag inte vet HUR man ska göra. Därför behöver jag få höra andras åsikter även om de är hårda.
Får jag inte fler kommentarer på mina bilder kommer jag att lägga ner min verksamhet helt på fotosidan.se och be administratörerna om att ta bort mig ur medlemsregistret.
Jag kan bara säga att jag hoppas jag slipper be dem göra det!!!
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Re: Vanebildande???

Dagobert skrev:
Får jag inte fler kommentarer på mina bilder kommer jag att lägga ner min verksamhet helt på fotosidan.se och be administratörerna om att ta bort mig ur medlemsregistret.
Jag tycker det är ett berättigat "gnäll" eftersom jag sett att du är aktiv själv med att kommentera andras bilder. Jag skall försöka dra mitt strå till stacken med att se över dina bilder även om det är rätt tungt att surfa just nu eftersom jag sitter uppe i Norrland med modemförbindelse över julhelgen.
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Re: Re: Vanebildande???

jimh skrev:
jag sitter uppe i Norrland med modemförbindelse över julhelgen.
Och ändå så är du aktiv både i forumet och i galleriet;)
Snacka om beroende...
Finns det inget att fotografera där du är eller? Det är i och för sig mörkt nu, men stativ har du ju så lite nattfotograferande är ju också fint.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Re: Re: Re: Vanebildande???

SinusLinus skrev:
Och ändå så är du aktiv både i forumet och i galleriet;) Snacka om beroende...
Finns inte ;)
SinusLinus skrev:
Finns det inget att fotografera där du är eller? Det är i och för sig mörkt nu, men stativ har du ju så lite nattfotograferande är ju också fint.
Jo, planen är väl att det skall bli något att ladda upp. Nattfotografering (=efter 14:00) vet jag inte riktigt, i och för sig var det norrsken nästan hela vägen upp från Sundsvall och uppåt, men det är inte riktigt min påse. Men de få timmar solen är uppe är det *magiskt* varmt ljus, så något skall det väl bli. Jag lyckades skaka fram ett par snöskor nu i alla fall, så jag kommer ut. Men det är faktiskt mindre snö än i Stockholm.
 

sture

Aktiv medlem
;) Aha, är det därför internetkostnaderna tenderar att öka varje månad? Shit the same, det kostar att mata duvorna också!

Förresten var det 14 grader kallt när jag var på Liseberg i går kväll och fotade julstämningen.

GOD JUL!
 

sture

Aktiv medlem
Bollsinne.
Musiköra.
Bildsinne.

Ex. på något man kan ha med sig från födseln.
Jag skulle vilja spela piano. Tyvärr har jag varken piano eller musiköra.

Då får jag väl avstå då eller försöka gå en kurs och se om det hjälper upp ev.talanger.
 

Vanheden

Aktiv medlem
"Förresten var det 14 grader kallt när jag var på Liseberg i går kväll och fotade julstämningen."

Bara -14? Så nupperligt

:cool:


Här hade vi -33 idag, nästan så man överväger att lämna sin svindyra EOS hemma när man är ute & spatserar... nästan...
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Hej. Jag tycker att det är många som klagar på modemanslutning. Ett litet tips bara. Det går nu att få ADSL bredband på väldigt många orter. bla. telia, Bostream, Telenordia och tele2 har ju ADSL uppkopplingar ni kan ju kolla på några av deras hemsidor om det går att få bredband på er ort.
Kanske inget konkret inlägg men ett litet tips bara.
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
kylig nattfotografering

Kom in genom ytterdörren för ca 10 minuter sedan efter lite nattfotografering och försöker värma upp mig med lite starkglögg. Här i Stockholm är -15 till -20 grader ungefär. Det var lite jobbigt att stå stilla i 1+2+4+8 minuter på samma ställe trots dubbla underställ och annat tjock på kroppen. Övervägde att ta på mig skoteroverallen. men tyckte att Televerkets orangea overall skulle röja mig om jag kände för att ligga i buskarna :D.
Men kameran fungerade klanderfritt. Hade bara lite problem med frost på filtret.
En fördel att fotografera när det är djupfryst ute är att man kan ta filmen direkt ifrån frysen utan att behöva oroa sig för kondensering i kassetten :D.

Ännu ett irrelevant meddelande men vad gör man för att få igång blodcirkulationen i fingrarna.
 

markus

Aktiv medlem
Kul tråd :)

Skönt att höra att det är fler än jag som drabbats. Foto tar upp alltmer av mina tankar och i morse upptäckte jag något skrämmande. Jag satt och funderade på hur man bäst tillämpade kompositionsprinciperna när jag skulle klistra på namnlappar på julklapparna. Riktigt obehagligt :)
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
markus skrev:
Kul tråd :)

Skönt att höra att det är fler än jag som drabbats. Foto tar upp alltmer av mina tankar och i morse upptäckte jag något skrämmande. Jag satt och funderade på hur man bäst tillämpade kompositionsprinciperna när jag skulle klistra på namnlappar på julklapparna. Riktigt obehagligt :)
Nä så var det inte med míg. Jag satte lapparna där de bäst döljer skavankerna efter inslagningen. haha. är inte någon expert på sånt.
 

Thunderstorm

Avslutat medlemskap
???Vanebildande???

Nej då, den här sidan är man knappt in och kollar på ;) Heheh...här sitter man och glor innan julmaten. Dags att skaffa sig ett liv eller? ;)

God Jul på er!
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
"Med fokus på foto" har ju hängt med som slogan ett tag. Ett förslag till hr Elmfeldt & co kan ju vara att byta till "Bättre än Kalle Anka"
 
ANNONS