Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota i regn

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimsan

Aktiv medlem
Jag har vid några tillfällen försökt gå ut och ta bilder när det regnar. Anledningen till detta är att ljuset blir oslagbart då, speciellt på kvällen.

Problemet är ju att kameran är ju inte direkt vattentät. Jag hade ett stort paraply med mig när jag fotade och klarade mig undan vattenskador. Men det blir väldigt bökigt, speciellt när man skall byta objektiv eller skruva på kameran på stativet samtidigt som man försöker hålla utrustningen torr.

Har ni några förslag eller erfarenheter att dela med er när det gäller foto i regn så är jag väldigt tacksam för att läsa om dom.
 

gunte

Aktiv medlem
En s.k regnponcho (stavas det så ? ) kan underlätta..använder det själv vid skogsturer i regn..
mvh/gunte..
 

Peter

Aktiv medlem
Plastpåse(genomskinlig) och gummisnoddar kan också vara en tillfällig lösning. (ingen plast över objektivet bara...)
 

ROYSAN

Aktiv medlem
Bilder i regn

Kul tips, dvs att fota i regn.
Då vet jag vad jag skall ha min NIKONOS till.
Men berätta vad du uppnår??
Ljus?
vattendroppar vid kort tid som står i luften?
vattendroppar som är långa o suddiga under lång slutartid
Dis av det fallande regnet.
Regnbågar
Blixt på regenet???
 
ANNONS