Annons

Vad tycker ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vad saknar ni? Vad skall vi satsa på för funktioner? Funkar sajten?

Kom med kommentarer här.

Hälsar David
 

molla

Medlem
Jomen visst

Har förnärvarande inte tillgång till nån bra scanner så mina bidrag låter vänta på sig. förutom de som finns på utsidan.
Vad som jag tror kommer att bli väldigt spännande är att se hur olika "recensenter" bedömmer på olika kriterier
där folk som är vana att se mycket bilder och bedömma dem blandas med de som lite bild ovana kanske i första hand ger kritik utifrån mer personliga erfarenheter och tyckande..
Och naturligtvis att få se alla bilder
 

kaw

Aktiv medlem
Jag blir frustrerad av att inte kunna formatera texten i kommentarer i stycken. Vill inte att mina radbrytningar ska tas bort.

Följande kommentar skrev jag till artikeln "Information om betygsystemet".

Nu förstår jag absolut ingenting - i Bonniers svenska ordbok finner jag följande:

estetik vetenskapen om det sköna och om konsten (bl.a. om upplevelse och värdering av konst, om konstens och diktens funkiton m.m.)

Hur kan det ha något som helst att göra med den tekniska kvaliten i bilden?
Jag var dock lite för inskränkt i min kommentar ovan. Det hela handlar förstås om att var och en får dela upp betyget som det passar dem och bilden bäst. Förhoppningsvis gör tillräckligt många tillräckligt likadant för att systemet ska fungera.

Ack vad jag ogillar mitt "medlemsnamn". Jo jag vet att jag själv hittade på det, men jag hoppades det skulle fungera som på Utsidan där det inte syns så mycket jämfört med det enda väsentliga - mitt namn!

/Anders Wånell
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
kaw skrev:
Jag blir frustrerad av att inte kunna formatera texten i kommentarer i stycken.
Vill inte att mina radbrytningar ska tas bort.
Fixat

Ack vad jag ogillar mitt "medlemsnamn".
Håller med. Fixat, bättre nu?
Jag går igenom och sätter in helt namn på de ställen där det får plats.

Jag låter diskussionen om betygsystemet fortsätta nedan!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hmm

faktum var att jag kände en viss osäkerhet i namnen på dimensionerna. Vi får ändra rubrikerna.

Bortsett från namnen på dimensionerna, tyckte du att tanken med de två verkar bra?

Vi ändrar och återkommer.
 

kaw

Aktiv medlem
Nu ser det bra ut med namnen här på forumet. Tjusigt snabbt ändrat och likaså med mitt förslag om radbrytningarna i kommentarer. Det finns dock ett problem med detta och det är att layouten av en följd av kommentarer inte blir lika snygg... Optimalt vore halva höjden på radmellanrummet, fast det är nog lite mycket jobb för en liten skillnad.

Bortsett från namnen på dimensionerna, tyckte du att tanken med de två verkar bra?
Jag är lite klyven. Det är spännande att se hur det fungerar med två betygssystem, men egentligen tycker jag att det bara går att betygsätta helhetsintrycket av en bild - och då räcker det ju med ett betyg (tillsammans med kommentar).
 

BiNo

Aktiv medlem
Ett önskemål

Allt på denna sida är mer än okej, men det är 2 saker jag saknar, varför inte ha en fototävling?
Och en chat?..det vore kul tycker jag.
MvH
B.Noris
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Okedoki

Fototävling är ett bra förslag som vi funderat på. Det kommer. Chat har vi jobbat med tidigare (tekniken finns och fungerar) men vi inte har inte haft så stora framgångar med det. Det är ofta för få medlemmar som vill chatta och därför tar chatten inte fart, men vi kanske kan ta och testa det på fotosidan också.

/david
 

Dagobert

Avslutat medlemskap
Chat eller inte chat?

Jag tycker att det finns tillräckligt med chattar och att det därför känns lite onödigt med en till. Men kan förstå tanken bakom idén, det blir ju lättare att få kontakt med andra fotografer!
Men det kommer vara en funktion som jag troligtvis inte kommer använda om den tillhandahålls, tyvärr!
En fototävling vore mycket trevligare och roligare :D .
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Bättre utan chat.

Jag skulle inte använda en chat-funktion. För stressigt och för mycket brus. Vill man chatta så finns andra kanaler. Dessutom skulle jag känna en viss oro över att kanske gå miste om värdefull kunskap/information som eventuellt flög förbi på en chat. Bättre då att alla diskussioner sköts i forum. Midre brus och bättre möjligheter för alla att ta del av diskussionerna. Enligt mig. Satsa hellre på bättre funktionalitet i övrigt och en recensionsdel.

Vad gäller tävling så låter det jättespännande. Jag skulle helst se tema-etapper i kombination med ett stående gallringssystem [se mitt inlägg i diskussionen kring gallerier].

/ PJ
 

BiNo

Aktiv medlem
Chat eller inte

Det jag skrev om chat, var bara en idé ifrån min sida, och jag menar det är ju inget måste att använda den, om den nu skulle finnas..:)
Och det finns olika sorts "chattar", så att alla skulle kunna hänga med. men jag förstår hur du menar..:)
men ibland när man sitter här, så kanske man verkligen känner för att prata med någon IRT. Kanske ett system som bara talar om vilka som är online på denna sida.
 

JoRa

Avslutat medlemskap
... Kolla in !!!

Tjena !!!

Tycker det är väldigt bra att ett fotoforum har kommit upp på nätet.
Hadde egna funderingar på att bygga upp en liknade grej till min hemsida.
Puh nu sliper ja göra det :)

Tänkte att man kanske skulle ha en sida där modeller kunnde anmäla sig för fotografering.
Det är ju inte alltid så lätt att hitta rätt modell till sina olika projekt fotograferingar.
En liten fundering bara.

Personligen så tycker ja att det är för mycket text på "förstasidan". Det är ju en smaksak förstås !

Här kommer en länk till en sida som ni kanske kan få ideér i från: http://www.pixelarea.com/
Tycker deras fotoalbum är väldigt bra uppbyggt.

MVH !!!
... Jovan !!!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Kom med fler bra idéer

Bra med nya förslag!

Jodå, vi har koll på pixelarea. Vi är just nu inne i ett skede då vi kommer att prioritera och satsa hårt på nya funktioner. Förmodligen så kommer det att hända en hel del under nästa vecka.

Men fortsätt komma med bra förslag så skall vi se vad vi kan åstadkomma.

/david
 

JoRa

Avslutat medlemskap
... Bara eller dåligt !!!

Tjena igen !!!

Själv sitter ja med en skanner epson 1680pro med möjligheter att skanna in neg upp till 4"x5" och en skrivare epson 2000p.

Undrar nu om det skulle vara en bra ideé att ha en sida där folk som inte har bra skanner eller skrivare att man kunnde utföra in skanning/skrivar tjänster åt dem för en över kommlig slant.

MVH !!!
... Jovan !!!
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Kontaktkartor!

Den nya funktionen "kommentera de nyaste bilderna" är ju hur bra som helst. Men något jag skulle vilja använda för att hitta nya bilder och kommentera eller bara kika på är någon sorts navigering med hjälp av sk thumbnails. Lite kontaktkarte-stuk alltså.

Till exempel skulle det vara snyggt med en sida där de 25 senaste av mig okommenterade eller oöppnade bilderna presenterades som 100x150 pixlars thumbnails. Det är ganska lätt att se vad som verkar intressant på så små bilder.

Och så kunde man ju ha en helt slumpad sida där 25 thumbnails på bilder som på måfå tagits ut från olika album presenterades.

Jag tror ni har hajat vad jag menar. I princip så skulle ju alla idag existerande list-funktioner kunna göras i en kontaktkarte-version. Alla bilder i alla album på en enda gigantisk sida vore häftigt... ;-P

Hur låter detta? / PJ
 

Mira

Aktiv medlem
Jag gillar oxå den nya funktionen för nya bilder är super! Och idéen med mini-bilder istället för stora direkt är oxå bra.
Det vore bra om även äldre bilder kunde komma fram på detta sätt - jag vill ju oxå ha kommentarer på mina redan inlagda bilder... ;)

Nu i början kanske man kunde köra en genomgång av all inlagda bilder - men inte så att man behöver gå igenom alla på en gång...

Att ha alla bilder på en enda sida (hur många finns det nu?) kanske blir lite saftigt - särskilt efter ett tag.
Förresten har ni inte lagt in en begränsning på antal bilder? Tycker nog att man ska begränsa antal album oxå - som det är nu kan man starta ett nytt album för varje bild, och så finns det kanske bara 1 bild på varje...
 
ANNONS