Annons

förslag på Fotoryggsäck!

Produkter
(logga in för att koppla)

atlantis

Ny medlem
:confused:
Är det någon som kan ge tips på en bra fotoryggsäck, den ska rymma: 1 hus + 4 optik och lite tillbehör , det ska alltså inte vara någon jätte rygga. helst ska det ochså gå att bära med sig stativet.
 

acke

Avslutat medlemskap
LowePro MiniTrekker är liten och smidig. Rymmer ändå mycket eftersom den är ganska djup. LowePro har oxå livstids garanti, en grej som jag har dragit nytta av vid ett tillfälle då en söm sprack upp. Jag skickad in räkningen från skomakarn och fick lagningen betald av generalagenten.

Att spänna fast ett större stativ på MiniTrekkern kan dock bli knepigt...
 

gunte

Aktiv medlem
Enig med föregående,Lowepro mini trekker är en toppenryggis som sväljer otroligt mycket..det finns dessutom en stativhållare för ett medium stort stativ..den är väldigt bekväm att bära..
mvh/gunte..
 

Bengt H

Aktiv medlem
Ett tips är att prova LowePros Street&Field system.
Jag själv använder oftast deras Rower ryggsäck. Den betår av två avdelningar. Den övre som är ett stort fack för t.ex. termos och annat, dels den nedre avdelningen som är inredd med fack för kamera och objektiv. Det nedre facket har en separat dragkedja. Om man vill så kan man vika undan botten ur den övre delen och få ett enda stort utrymme för längre teleobjektiv. Det fina med "street&field systemet" är att midjeremmen är försedd med slitsar för speciella objektivväskor m.m. Jag har köpt diverse olika storlekar på objektivväskorna så att det är enkelt att byta objektiv utan att behöva ta av sig ryggsäcken. Det finns olika stora objektivväskor och diverse andra tillbehör. På ryggen finns en mycket bra stativfäste.
Om jag skall ta med mej mycket så använder jag en större fototryggsäck av LowePro.
//Bengt
http://www.lowepro.com/default.htm
 

Omar

Aktiv medlem
Jag använder själv Lowe pro nature trekker och är mycket nöjd med den, den sitter jättebra. innan hade jag classicen och den var inte alls så skön. nature trekkern är dyr men väl värda pengarna om man är ute och plåtar mycket.

skrivet lite om den på min hemsida http://sydnet.net/omar
 
ANNONS