Annons

Naket

Produkter
(logga in för att koppla)

Tess

Medlem
Vilken fråga

Hey !!
Något som genomsyrat fotografit sedan begynelse är kroppen erotiken. Det finns ju inget annat sätt att se naket på , förutom rent fysiskt. Fotografer har alltid haft farsination på naket.
Eftersom alla fotografer är något av konstnärer så kan man inte säga att " det e tillåtet " eller tvärt om !! Det som är tillåtet ligger i betraktarens egen syn att se på det, vill man inte se e det ju för fa.. bara att blunda eller byta kanal.
Den enda riktlinje som existerar är att man håller sig innon lagens grännser, det vill säga att det som står skrivet i Svea rikes lag.
Om man börjar göra gällande att personers egen MORAL ska bestämma vad som är rätt eller fel, Ja då är demokratin och ytrande friheten borta.
Jag tycker att man ska ha STOR tolerans istället.
Så länge ingen tar skada ,
 

Tess

Medlem
Just här

Jag förstår , men varför skulle det vara andra regler här ???? Förstår jag inte !!
Titta i foto maggasin osv ; finns inga grännser.
 

Tess

Medlem
porr

Jag tror att jag läst att fotosidan inte tillåter PORR. " kan ha fel " men vad är porr ???
Vem ska bedömma det ?? . Naturfotograferna ??:)
Hänvisar dock till föreskriven lagstiftning. Allt annat är personers egena åsikter .... :-X
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jodå, naket är tillåtet. Så är även mer erotiska bilder men den som laddar upp bör vara väl medveten om att vissa läsare reagerar väldigt negativt och ibland gör allt för att såga fotografen istället för att konstruktivt bedömma bilden, tyvärr.

Däremot finns det ingen direkt kategori för naket. Det finns en kategori kallad Posering, den passar tillräckligt bra. Vi har valt att inte ha specifika naket/erotikkategorier för att göra det lite svårare för hitta just sådana bilder, vilket annars skulle kunna ge väl många "fluktare" som besöker sajten.

Ang porr så är det ju en bedömningssak var gränsen går. Det går att fotografera väldigt intima saker utan att de flesta tycker det blir porr.

Inget motiv är egentligten otillåtet på fotosidan så länge det håller sig inom lagens gränser. Gör vi bedömningen att det blir för kontroversiellt eller inte uppnår tillräcklig konstnärlig verkshöjd, eller på något sätt kan tänkas skada sajtens anseende förbehåller vi oss alltid rätten att ta bort bilder - det gäller inte bara erotiska motiv.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Walle kände sig väldigt påhoppad av några medlemmar här (både i kommentarer och privata email) och tog bort sina bilder igen och bad oss avsluta medlemsskapet. Jäkligt trist tycker jag.
Och jag hann (tyvärr :p) inte se alla själv ens.
 

Maverick

Aktiv medlem
Har han ingen hemsida då? Hans bilder var helt kanon. Bilder var som nått slags mellanting mellan Helmut Newton och Roy Stuart.

Sorgligt att folk inte kan skilja på person och sak.

Mvh
Maverick
 

Hans-C

Avslutat medlemskap
Tack för svaret. Ganska förnuftig policy skulle jag vilja säga. Bilderna jag har är lång ifrån porr men ville kolla läget först.
 

Sumpen

Aktiv medlem
Ang Walle, tråkigt, mycket tråkigt. :mad:

Jag kom ihåg Niklas (ut i skogen bland tomtar och blåbär ni vet) bild med flickrumpan med handklovar, det blev en ganska schysst debatt. Jga reagerade även själv, men inte på bilden utan på gliringen till en annan person. Men thats all gone och bilden lever kvar för sig själv och förhoppningsvis provocerar den fortfarande.

Bilderna måste få leva för sig själv, stå som frågetecken och utropstecken, för att utmana och ställa frågor. Vill inte ha någon cencureringsmobb på fotosidan.

/Erik
 
ANNONS