Annons

Också ett företag !

Produkter
(logga in för att koppla)

casting

Aktiv medlem
Kanonbra ide tycker jag med. Det är ju långt ifrån alla som varken vill eller kan fixa det själv. Hon var ju inte särskilt dyr heller tycker jag det såg ut som.
 

jorgene

Aktiv medlem
Re: bra idé men...

harryett skrev:
...men oj vilka billiga exempelbilder

professional marketing is the key!
Det beror på vem du riktar dig till.
Rätt marknadsföring, mot rätt målgrupp!

Tro det eller ej, men den stora massan vill inte ha 30x40-kopior, printade på canvas och monterade på 10mm Kapa-skiva. Många fler vill ha gulliga rosa album brända på en CD, för att skicka runt till släkten.

Professional market research is the key!
 

harryett

Aktiv medlem
Re: Re: bra idé men...

jorgene skrev:
Det beror på vem du riktar dig till.
Rätt marknadsföring, mot rätt målgrupp!

Tro det eller ej, men den stora massan vill inte ha 30x40-kopior, printade på canvas och monterade på 10mm Kapa-skiva. Många fler vill ha gulliga rosa album brända på en CD, för att skicka runt till släkten.

Professional market research is the key!
det var ju då inte "30x40-kopior, printade på canvas och monterade på 10mm Kapa-skiva" jag tänkte på när ja sa det utan snarare ett lite vettigare PS-arbete..

Iom att hennes marknadsföring kunde ha varit så mycket bredare så lätt så tycker jag att det var dåligt..

got it?
 

jorgene

Aktiv medlem
Tycker bara det är så tråkig ton i sådana här trådar. Plötsligt skall alla spela skitviktiga, med små gliringar om "hur billigt det ser ut", eller direkt elaka kommentarer om att "det är humor, hahaha". Och detta trots att annonsören (med största sannolikhet) bara är en glad amatör som på ett enkelt sätt, och till humant pris, vill hjälpa andra glada amatörer.

Det är då sådana här trådar börjar poppa upp på fackforumen, då det skall ses ned på och skrattas lite överlägset mellan skål och vägg...

Extremt trist attityd.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Hon kan säkert tillfredställa 99% av de vanliga konsumenternas behov av bildbehandling och det till ett rimligt pris.

Så jag undrar fortfarande vad 17 det är som är så roligt!?
 

andw

Aktiv medlem
Jag tycker också att det är en jätte bra ide´ egentligen ...
Att hjälpa andra som tycker att det är besvärligt med photo-shop.
Det var inte meningen att verka kaxig , och ikonen med det blinkande ögat skulle inte varit med alls.

Jag ville inte starta en "dunka varandra i ryggen tråd" , mej veterligen får man väl inte göra reklam för någons firma här på FS heller.
(Vicken självsågning det här blev)

Jag tyckte bara att när jag fick syn på annonsen att dom tog 25 spänn för att fixa till en grej i datorn som jag lätt kan göra på ett par minuter var alldeles för lättförtjänta pengar.
Men det tycker jag alltså inte längre , jag hoppas hon får många kunder och hjälper människor som inte kan så mycket om bildbehandlingprogram.

M.v.h. anders.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Allt är enkelt, om man kan det..

Det som är superenkelt för en person kan vara stört omöjligt för en annan.

Och då är det ju tur att personen som har det så enkelt för att göra det (vad det än är) kan erbjuda sina tjänster (eller hur?).
 

jorgene

Aktiv medlem
Skönt med folk som vågar erkänna att de tänkt om!
All heder åt dig för det, Anders!

Det är nog ganska viktigt att som "insatt fantast" försöka förstå, att för många -- många! -- hobby-knäppare därute, är det inte ens en självklarhet att man *kan* editera foton med en dator. Än mindre hur man bär sig åt för att göra det.
 

dudek53

Aktiv medlem
företagsanda

Kul att se folk med lite företagsanda. Eller vad man ska kalla det. Inte för att jag gillade hennes grejer, kändes mest tacky och föga originellt. Men om hon gör det för att tjäna en slant och det går bra och hon gillar det så är hon helt rätt på det.
Idealister och kritiker finns det gått om. Det konstiga är att ju mer fel man hittar desto fler dörrar stänger man. Möjligheter slutar dyka upp och man förtvinar i sin egen lilla kammare på nåt märkligt sett.
Jag brottas själv med denna problematik som egen företagare och har flera ggr ifrågasatt vad jag verkligen gillar när jag fotograferar och kommit fram att det är helt subjektivt. Ofta kan det vara att en kund blivit nöjd som gör bilden så bra. Andras glädje helt enkelt...
 
ANNONS