Gammal 2008-01-02, 01:35   #1

Uttryck
Kommentarer, önskemål, synpunkter, förslag, idéer, ja allt ni kan tänka er!
U
Besvara med citat   
Gammal 2008-01-16, 01:11   #2

Det har kommit ett förslag om att försöka arrangera en fotoutställning. Gissar att det finns tillräckligt med material för att ställa ut i hela Sverige...;) Men om vi nu ska försöka fånga de bästa uttrycken så borde det ändå gå bra att hitta en plats där vi kan synas.
U
Besvara med citat   
Gammal 2008-01-18, 08:25   #3

Jag skickade ett mejl till dig Ulf med några ideér om hur medverkande sklle kunna arbeta tillsammans om detta med utställning skulle vara av intresse.

Själv känner jag att det bara är intressant om en ordentlig planering kommer till skott och jag föreslår därför att förberedelser och förarbete inför bör få ta lite tid. Att arbetsgrupper med olika ansvarsområden fördelas på intresserade (ex. fördelat på att lokal ska hittas, att vernissage och hägning ska ordnas och att det ska marknadsföras e.t.c.) Om detta ska göras ordntligt tycker jag en lämplig tidsram för att hålla utställning kan vara 8 månader och +. (Höst är ofta en bra utställningstid)

Jag är intresserad under omständigheter jag gillar, men om jag gör det vet jag inte förrän mer finns att gå på. På sätt som tilltalar mig är jag även beredd att bidra med det jag kan i arbetsväg, om andra också är det.
Besvara med citat   
Gammal 2008-01-19, 01:05   #4

Uppskattar jättemycket att du visar intresse (inte så många andra som tycks göra det..;) Men hur går vi vidare?
U
Besvara med citat   
Gammal 2008-01-21, 12:21   #5

Tycker det är en bra idé med utställning. Men kanske är det så att många av oss planerar egna sådana? Har personligen ingen tid att engarera mig i detta just nu då jag ska öppna ett fotogalleri på min arbetsplats vid Skruvs Lådfabrik och visa mina egna bilder där för allmänheten i sommar. Vad som händer till hösten vet jag inte. men även gruppen "Toycamera", där jag är med, planerar en samlingsutställning.

Utrymmet jag disponerar på min arbetsplats är annars väl lämpat för utställningar. Ca 40 kvadratm. vinkelrum/korridor med stora kala väggytor och inga fönster, ganska bra belysning (ev kompletteras med några spotlights). Ca 25-30 bilder får plats (40x50-50x60 rammått).

Hösten tror jag väl inte är en så bra tid i lilla Skruv här i Glasriket och Mobergs Utvandrarbygd? Men bortåt 100.000 människor brukar besöka Skrufs glasbruk med glasmuséum/traktormuséum under juni-juli-augusti och min arbetsplats ligger väl synlig bredvid genomfartsvägen och bara 300-400m från glasbruket. I år får vi också ett helt nytt Bryggerimuséum i Skruv i Kopparbergs/Bancos bryggeri på orten. Karl-Oskars "äkta" (inte filminspelningens) Korpamoen med Åkerby Vägskäl (där utvandrarna samlades) finns ett stenkast från Skruv. Också Kristinas Duvemåla och Mobergs Moshult ligger bara någon mil bort och Kosta glasbruk med New Waves Outlet-butiker mm (och 1-2 miljoner årliga besökare) ligger ca 25km från Skruv, och man hoppas att några av dessa ska lockas även till kommunens andra orter och övriga glasriket.

Jag föredrar själv att se på bilder på papper. Den fysiska bilden på papper är som "slutmålet för fotograferandet". För mig ingår det som en naturlig del i den fotografiska processen att skapa bilden på ett papper. En fysisk utställning känns därför tilltalande, inte minst eftersom "genomarbetade fysiska bildverk" också är trendigt i dagens konstvärld.
Hälsn, Nils.
Besvara med citat   
Gammal 2008-02-07, 22:34   #6
TwO

Hej .

Jag är intresserad att ställa ut, men jag har ju det stora avståndet emot mig. Men blir det av och många vill, så kan jag ju alltid se över min förmåga att ialf komma ner vid ett tillfälle.
Men att fysiskt vara till någon hjälp blir ju lite svårt... =(

Så det är frågan om det går att lösa, i så fall är jag med.
Att få jobba mot ett mål är alltid inspirerande.

Hoppas att fler visar intresse.

Mvh Tess
Besvara med citat   
Gammal 2008-03-18, 07:52   #7

Tycker att idén om en gemensam utställning låter jättebra och jag är gärna med./Göran
Besvara med citat   
Gammal 2008-10-14, 17:13   #8

Men är det nån som vill hålla i projektet då?
U
Besvara med citat   
Gammal 2010-09-02, 09:33   #9

TwO skrev: Hej .

Jag är intresserad att ställa ut, men jag har ju det stora avståndet emot mig. Men blir det av och många vill, så kan jag ju alltid se över min förmåga att ialf komma ner vid ett tillfälle.
Men att fysiskt vara till någon hjälp blir ju lite svårt... =(

Så det är frågan om det går att lösa, i så fall är jag med.
Att få jobba mot ett mål är alltid inspirerande.

Hoppas att fler visar intresse.

Mvh Tess

Jag är med, arvonen
Besvara med citat   
Gammal 2010-09-02, 19:57   #10

ang utställning
joukoarvonen skrev: Jag är med, arvonen
jag är intresserad av att ställa ut , men jag har ju det stora avståndet .........................

berätta mer
/inger
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27.

Aifo AB - Elinchrom D-Lite RX ONE studioblixt