Gammal 2011-02-16, 11:34   #31
Per

magnus.tengmo skrev: Kör Mozy idag, och kört i 2 år kanske, men nu har de infört begränsingar på datamängder, innan var det unlimited för 5$ i månaden.
Ajdå, tråkigt - det hade jag missat.

..fast med tanke på att de nu vill ha $6/månad för 50 GB och $10/månad för 125 GB så känns det ju som en liten tröst att jag förnyade i slutet av september och knöt upp mig för 2 år med tre månader gratis för $5/månad - obegränsat, just nu 400+ GB.. :)

Men om priserna på professionell online-backup börjar dra iväg så blir det ju mer och mer intressant med "kompis-backup" i stället.
Besvara med citat   
Gammal 2011-02-16, 12:18   #32

Kan rekomendera diino. Har använt det i ca 1 år och har inte haft något problem. Obegrändad backup och 100 gb online lagring. Smidigt klient som täcker de flesta behov och även en iphone app så man kan komma åt online lagringen från mobilen. Kostar 490 kr/år, men när jag testade 1 månad gratis så fick jag 20 % rabatt om jag täcknade ett abonnemang
Besvara med citat   
Gammal 2011-02-17, 08:22   #33

Det negativa med Crashplan är att den endast har servrar i USA och de erbjuder att skicka en HDD till en om man har mycket som skall backupas - dock skickar de endast inom USA.

Så mina 250GB står det att det kommer att ta 20-40 dagar att ladda upp .... Men det är väl bara att bita i det sura äpplet. Jag har ändå bara en dator som står på 24/7 så jag laddar upp ifrån den.

Annars har de varit snabba hittils att svara på supporten och har varit trevliga. Jag har 30 dagars gratisprovning nu.
Besvara med citat   
Gammal 2011-02-17, 09:57   #34

Om man kan nöja sig med att lagra sina "framkallade" bilder, d.v.s. de som man faktiskt väljer att bearbeta och göra klara för print, så kan man använda sig av Zenfolio eller liknande tjänst. Dit kan man ladda upp TIFF eller JPG för rimliga pengar. Det har såklart andra funktioner än att vara backup, snarare är backupen en bonus.

Men det är ju inget för den som vill backupa allt på datorn. Plåtar man RAW och filmar full HD så finns det nog ingen onlinelagring som blir särskilt smidig. Då är det förmodligen bäst med många hårddiskar och roterande lagring hos vänner.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Taggar
backup, hårddisk, lagring, online, säkerhet

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.

Aifo AB - X-Rite ColorChecker Passport

Alltid bra priser på Elinchrom