Gammal 2012-04-22, 11:58   #166

AFJ skrev:
Hur som helst, jag skall ta mig i kragen och sammanställa en bok och beställa från Blurb för att se resultatet. De färdiga formatet kommer säkert vara helt tillräckliga för mig som en start.
Eftersom jag gjort en hel del arbeten med Blurb så tycker jag att det var riktigt kul att Adobe valde dem som partner för det här. Blurb levererar snabbt, med god kvalitet och är dessutom mycket prisvärda. Det finns exempelvis ingen svensk fotoboksproducent som är i närheten av de priser Blurb erbjuder.

Lycka till med bokskapandet!
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-22, 12:47   #167

AFJ skrev: Ja, du kan "låsa" en enhetsbokstav i Windows. Kontrollpanelen-Datorhantering-Diskhantering, högerklicka enheten, välj enhetsbokstav (det är nog lite olika i olika versioner av Windows).

Ja, du kan peka om mapparna i Lightroom. Förhoppningsvis har du gjort så att du har en överordnad mapp, t ex "Bilder". Den mappen bör nu ha ett frågetecken. Om du högerklickar den så bör du få ett val "Locate missing folder". Du kan då peka ut foldern på rätt enhet så bör Lightroom fixa till denna och alla underliggande mappar och filer.
Tack nu funkar det, jag gick på alternativet att byta tillbaka enhetsbokstaven till G i windows, så får vi se hur länge den får vara så
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24.

ColorMunki SMILE - Bildskärmkalibrering

Stort sortiment av bakgrunder!