Annons
Gammal 2012-04-23, 16:21   #1

Inga leveranser från Robert White
hej
är det någon som handlat från Robert White på sistone?

Lade en beställning i helgen men den gick inte att slutföra pga av strul med skeppningen.
Efter mailkontakt med RW så svarar de att de inte skickar till Sverige pga av problem med vår Skattemyndighet. Vad hände med fri handel inom EU??
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 16:37   #2

netis skrev: hej

Lade en beställning i helgen men den gick inte att slutföra pga av strul med skeppningen.
Efter mailkontakt med RW så svarar de att de inte skickar till Sverige pga av problem med vår Skattemyndighet. Vad hände med fri handel inom EU??
EU reglerna säger att MOMS ska betala i köparens land om man säljer för mer än X till det landet.
Så RW har sålt lite för bra för att kunna segla under radarn dvs all försäljning de gör mot Sverige ska ha Svensk moms och betalas till Skatteverket här i Sverige.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 16:38   #3

netis skrev: hej

Det måste ju vara ett missförstånd? Har handlat av dom flera gånger. Men det var nog i höstas jag gjorde det sist.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 17:01   #4

Det är helt korrekt att det inte går att handla från Robert White längre, jag har själv varit i kontakt med dom om det och de har avbrutit försäljningen tillfälligt till Sverige pga av att de inte hade förstått momsreglerna korrekt och därför blivit skyldiga svenska staten för obetald moms. Förhoppningsvis kommer de igång igen när deras system kan hantera momsen korrekt.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 17:20   #5

Har också försökt att handla där och fått samma förklaring när jag undrat varför dom inte levererar till Sverige.

Passar på att gå lite off topic och undrar ifall någon vet någon annanstans man kan handla Lee-filter?
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 17:32   #6

Erikhaglund skrev: Har också försökt att handla där och fått samma förklaring när jag undrat varför dom inte levererar till Sverige.

Passar på att gå lite off topic och undrar ifall någon vet någon annanstans man kan handla Lee-filter?
http://www.speedgraphic.co.uk, jag har handlat där själv även om det var ett par år sedan.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 17:59   #7

joakim d skrev: http://www.speedgraphic.co.uk, jag har handlat där själv även om det var ett par år sedan.
Handlade Lee filter där förra veckan.
EDIT: Fast då skeppade jag iofs inte till Sverige.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 18:13   #8

Jag har handlat en del från Ffordes. Det var några år sedan sist men då var de bra. De har ett mindre sortiment Lee-filer: http://www.ffordes.co.uk/category/Filters/Lee
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 18:15   #9

Tack för tipsen. Jag har förstått att det inte direkt kryllar av svenska leverantörer. Tyvärr.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-23, 18:25   #10

Erikhaglund skrev: Tack för tipsen. Jag har förstått att det inte direkt kryllar av svenska leverantörer. Tyvärr.
Den enda som jag känner till är Photax...
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27.

Aifo AB - Tether Tools Kamera och Datatillbehör