Fotosidans Forum
>
Annat
>
Långa diskussioner, debatter
>
Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk
![]() |
|
|
Ämnesverktyg |
Betyg:
|
|
|
#5086 |
|
|
Enkelt, jag har sett originalen. (bilder)
|
|
|
#5087 |
|
|
|
|
|
#5088 |
|
|
Där ser man. Det lönar sig att vara oärlig.
|
|
|
#5089 |
|
|
Helt otroligt, man får ju hoppas på väldigt starka studenter som kan bita ifrån ordentligt.
|
|
|
#5090 |
|
|
Tja, det faller sig ganska naturligt att bildfusket kan ge TH något enstaka uppdrag som föreläsare. Men det kompenserar knappast för inkomstbortfallet som fusket har åsamkat honom.
|
|
|
#5091 |
|
|
Patetiskt, hade det varit så att han likt en gammal kriminell hade gjort en helomvändning och erkänt för andra och inte minst sig själv att det "gamla livet" var något han vill ta avstånd ifrån så hade det varit ok tycker jag. Nu får han den perfekta publiken för sin comeback, kommande fotografer med stora kontaktnät som han kan manipulera som han vill under föreläsningarna... Jag ser facebook-uppdateringarna framför mig när någon lyrisk 21-åring berättar om den fantastiska och missförstådda TH som minsann inte gjort så mycket fel som folk påstår... Tragiskt...
|
|
|
#5092 |
|
|
Prefekten på HFF saknar uppenbarligen omdöme, och förefaller snarast vara helt dum i huvet. Han kan inte ha tänkt igenom saken speciellt noga.
|
|
|
#5093 |
|
|
Det är rätt dåliga grunder för att kalla ngn dum i huvudet, även om jag delvis håller med.
Hur vet du att det är en han? |
|
|
#5094 |
|
|
Hans namn stod i GP-artikeln.
Aningslös, då? Han kan knappas ha tänkt igenom beslutet att anlita Hellesø speciellt noga. Alternativen är att han helt enkelt är korkad eller har en barnslig lust att provocera. |
|
|
#5095 |
|
|
Aha det noterade inte jag.
Ja det är väl ngt åt det hållet. |
|
|
#5096 |
|
|
Prefekten heter Lasse Lindqvist.... Kan iofs vara en hen, man vet ju inte så noga nu förtiden.Men jag tror han har skägg. Vad det nu har för betydelse vilket kön vederbörande har...
Mera anmärkningsvärt att en bedragare och kvalificerad lögnare ska föreläsa för elever på HFF. Låter mest som flummigt pretto som vi ska betala skattepengar för. För han föreläser väl inte gratis.....? Känns mest som om den gubben borde glömmas. Det finns ju en uppsjö av duktiga naturfotografer som borde få möjlighet att sprida sin kunskap till dessa elever. |
|
|
#5097 |
|
|
Ja, lite tragiskt men kanske mest märkligt att du tror att de fotografer som antas till Sveriges högsta utbildning är korkade.
|
|
|
#5098 |
|
|
Var har jag skrivit korkad? Det är du som lägger den värderingen i det jag skriver. Att vara 21 och gå på vad en välförberedd föreläsare som ägnat en halv livstid åt att manipulera folk tyder verkligen inte på att man behöver vara korkad. Däremot så väljer ju uppenbarligen TH sin publik med omsorg, för kom inte och påstå att högskolestudenter skulle vara en svårare publik än exempelvis besökare på en fotomässa eller liknande.
|
|
|
#5099 |
|
|
Man behöver tyvärr inte vara någon idiot för att bli lurad. Många känner ofta en stark tillhörighet till sin egen fakultet/institution, och de lärare som jobbar där har stora möjligheter att påverka eleverna åt det ena eller det andra hållet.
Terje verkar dessutom inte ha problem med retoriken för den delen heller. |
|
|
#5100 |
|
|
Javisst. Och ingen lärare eller annan anställd på HFF kommer att försöka påverka någon att tycka att TH är "fantastisk och missförstådd".
|
![]() |
| Bokmärken |
| Taggar |
| bildmanipulation, terje hellesö |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:16.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar