Fotosidans Forum > Annat > Temautmaningar > Hur människor uppfattar Apple. En undersökning om Apple

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2012-06-17, 01:29   #16

easyrider skrev: Tycker det är självklart att det är skillnad mellan apple och pc. Även om apple också tillverkar pc, det handlar troligen om attityder (vem och vilka) gentemot apple pc och andra pc . Man behöver inte krångla till det i onödan. Om Bourdieu fortfarande hade levat hade han säkert kunnat rita en karta och visat på var flest appleanvändare finns per capita. (exempelvis södermalm: min vilda gissning)
Du säger ju emot dig själv nu...
Antingen får du hävda, felaktigt, att det finns två kategorier; Apple och PC, alternativt Apple kontra övriga datortillverkare(eftersom övriga produkter inte verka omfattas).
Besvara med citat   
Gammal 2012-06-17, 09:37   #17

Obs!
Göran Larsson skrev: Prylarna tillverkas i samma fabriker, t.ex. hos Foxconn. Apple har inga egna fabriker.
Ja OK, men Apple lär ju iallafall ha rätt mycket att säga till om när det gäller förhållandena där. Om de ställde krav på hur de ska behandla sina anställda tror jag nog att situationen hade varit en helt annan!
Besvara med citat   
Gammal 2012-06-17, 10:03   #18

Alexkonstantin skrev: Hejsan!
Vi är några studenter på Stockholms Universitet som skriver en uppsats om hur människor uppfattar Apple.
Vi håller just nu på att göra en enkätundersökning, och skulle uppskatta ert bidrag.
Ni går bara in på den här länken och besvarar på nio frågor. Självklart får ni vara anonyma.
https://docs.google.com/spreadsheet/...bkNtQVk3VUE6MQ
Tack för er medverkan!
Er handledare har nog inte varit riktigt vaken här. Hon borde stoppat er och bett er ändra på enkäten så att den kan stödja eller vederlägga er tes (om ni har någon). Ursäkta att jag säger det, men det ger intryck av ett skolarbete på betydligt lägre nivå. Men det är inte ert fel, er handledrae borde hjälpt till och styrt er rätt!

Per,
handledare på ett annat universitet.
Besvara med citat   
Gammal 2012-06-17, 15:59   #19

Helmetrock skrev: Ja OK, men Apple lär ju iallafall ha rätt mycket att säga till om när det gäller förhållandena där. Om de ställde krav på hur de ska behandla sina anställda tror jag nog att situationen hade varit en helt annan!
Apple har krav på sina underleverantörer.

Vilken situation vill du ha? Foxconn har t.ex. lägre självmordsfrekvens än resten av Kina, USA och Sverige. Ska den höjas till vår nivå?
Besvara med citat   
Gammal 2012-10-07, 13:08   #20

Jag kör linux på både mac och "pc" både på jobbet och hemma, vad borde jag ha svarat på frågan? "ingen"?
Besvara med citat   
Gammal 2012-10-07, 15:26   #21

perstromgren skrev: Er handledare har nog inte varit riktigt vaken här. Hon borde stoppat er och bett er ändra på enkäten så att den kan stödja eller vederlägga er tes (om ni har någon). Ursäkta att jag säger det, men det ger intryck av ett skolarbete på betydligt lägre nivå. Men det är inte ert fel, er handledrae borde hjälpt till och styrt er rätt!

Per,
handledare på ett annat universitet.
+1

Kollade igenom frågorna och fick inget sammanhang, däremot samma intryck som Per.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:59.