Gammal 2012-08-15, 16:38   #16

Blizwire skrev: Tycker mest att det hade varit smidigare än en bean bag eller ihoprullad tröja när man ska ta bilder i lite sämre ljus mm.
Jag tycker precis tvärtom. Vill ha något som funkar nästan lika bra som stativ men som inte är lika stort att bära med sig och framförallt inte alls i närheten av lika tungt, ja då har jag med mig min beanbag (som kan fyllas med vätskor eller vad som helst annat).

Jag har stativ, ett Benro av de dyrare modellerna men jag var sniken och köpte INTE kolfibervarianten. Snacka om att slänga pengar i sjön. Jag bär aldrig med mig den besten.

Om du verkligen vill ha ett trebensstativ så se till att köpa kolfiber annars kommer du ångra det längre fram. STOR skillnad i vikt när du går omkring med det.
De där Dörr stativen verkar intressanta men tyvärr är dom för svaga och klarar bara max 6kg men det kanske räcker för dig. Tänk på framtiden, om du kommer skaffa makro o massa ljussystem som ska hänga på stativet, eller ett riktigt fint objektiv (dom väger mycket), för då räcker inte den låga vikt som Dörr stativen (alla fall de på CyberPhoto) stödjer.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:24.

ColorMunki SMILE - Bildskärmkalibrering