|
|
#1 |
|
|
Ny i gruppen
Hej på er!
Ville bara säga hej och presentera mig eftersom jag är ny i eran grupp. Det kan ju vara kul för er att få veta vem det är som tycker och tänker om era bilder. 39 år med fru, tre barn, en hund, en kanin och tre katter. Alla ryms i ett hus på landet så det finns en hel del att göra förutom foto. Ändå produceras det en del fotografier varav en del hamnar här på FS. Oftast så blir det Gamla övergivna saker, naturbilder och mackro, det som finns runt omkring mig mao. Skulle vilja plåta mer människor i sin miljö, gärna stadsliv, men jag är inte tillräckligt ofta i stan för att känna mig bekväm med det. Tyvärr så vågar de flesta inte att kritisera och ifrågasätta bilderna som jag lägger upp på FS. Ett undantag finns och det är GalleriFS där man får höra både det ena och andra men ofta väldigt svårtolkat eftersom det bara är standardsvar som levereras. Jag har förstått att kritisk massa faktiskt törs kritisera fast på ett behagligare sätt och jag uppmanar er att göra det med mina bilder. Förhoppningsvis så får det här även fart på min experimentlusta igen som legat vilande en längre tid. Roligt att få vara med! |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Vi är inte så många i gruppen, så nya tillskott till den är mycket trevligt!
Jag tittar själv inte i så många andra forum längre, jag lär mej hela tiden väldigt mycket från bilder och kommentarer här. Kanske för att kommentarerna håller en i mina ögon mycket hög standard! Det mest intressanta, och bästa som hänt på fotosidan så länge jag varit medlem. Min förhoppning är förstås att alla som kommer till i gruppen snabbt slutar känna sej som nya i den! (Fattar man det här? Menar att man ska känna sej varmt välkommen, förstås!) Anne-Sophie |
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Jag är också ganska ny. Har precis lagt in min första bild och fått en del synpunkter.
Nyttig och tänkvärd kritik. Förhoppningsvis kan det hela både lära och utveckla mig och förhoppningsvis kan jag bidra med det samma. |
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Hej
Jag vill tacka er alla för att jag blev medlem.
Jag hoppas att forumet kommer hjälpa mig att skapa bilder som har något att berätta och att de kommer att ge utryck för mina känslor. Min bakgrund är från naturfoto och jag tog under de senaste 12 åren flera fotokurser varje år, från atelje till bildanalys och även mer prosaiska kurser. Jag fotograferade dock inte så mycket mellan kurserna vilket försenade min utveckling som fotograf. För några år sedan beslutade jag mig för att göra något åt saken och fotograferar sedan dess i sort sätt varje vecka. Nu när fotograferandet har blivit en vana, så vill jag gå över till att arbeta mera på innehållet och tema i bilderna och att arbeta med kvalitet istället för kvanitet. Jag gick över till DSLR förra året och går nu under våren de sista Photo Shop kurserna i avancerad bildbehandling. Jag behöll dock mina analoga mellanformat kamera och hoppas att så smångom lära mig skanna negativ med bra kvalitet och börja fotografera med SV film igen. Just nu fotograferar jag mest med digital kompakt kamera för att jag enbart skall koncentrera mig på temat i bilderna. //Thomas Senast redigerad av esbtse den 2009-10-21 klockan 11:01. |
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Ser fram emot dina bilder
|
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
Tack
Som ny tar det ett tag att ta plats |
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Hejsan.
Även jag är ny i gruppen! =) Jag är ny inom denna idrott och slukar allt jag kan i form av film, guider, böcker etc. om fotografering. Jag har hittat en uttrycksform som jag tycker är väldigt intressant och utmanande. Jag försöker många gånger hålla mig till skrivna och oskrivna regler eller medvetet (och omedvetet) bryta mot dem. Jag sökte till denna grupp för att jag gillar att både få och ge bra och konstruktiv kritik. Jag känner att jag får väldigt lite feedback på mina bilder i de andra poolerna. Troligtvis är motiven inte tillräckligt intressanta för att folk skall kommentera dem i "beröm"-poolerna. Jag ser fram emot många bra diskussioner, tips och idéer i denna pool. Mvh Nicklas |
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
Hej!
Ernst heter jag och är ny både i gruppen och inom fotografi allmänt. Född och uppvuxen i Wien/Österrike, flyttade till Stockholm när jag var tjugotvå. Fotade en del för tjugo år sen, men det var en hel annan värld då. Sökte till gruppen utifrån en känsla att det var svårt att få konstruktivt kritik i andra pooler. Jag hoppas ni har överseende med mina kreativa experiment och egna försök till bra kritik som tyvärr begränsas av min brist på kunskap. Kul att få var med er och jag ser fram emot många spännande möten! Mvh. Ernst |
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
Även jag ny!
Hej allihopa! Äntligen blev jag antagen här. Ser fram emot detta och kommande kritil.
Snart kommer lite bilder upp! Ha de bra å lycka till med fotot! //Micke |
| Besvara med citat |
|
|
#10 |
|
|
Välkommen till gruppen! och hojta om det är några frågor!
/Maria |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar