Annons

Använd vid import

Produkter
(logga in för att koppla)

Bussmicke

Aktiv medlem
Nu måste jag lösa vad jag gjorde fel i Lightroom, valde en presets, högklickade och råkade klicka använd vid import och nu får jag inte bort det. Förinställningen används varje gång vid import nu men jag vill inte ha det så. Måste finans ett sätt att återställa sånt. Irriterade att det blir med denna presets/förinställning varje gång nu vid import.

//MN
 

AFJ

Aktiv medlem
Nu måste jag lösa vad jag gjorde fel i Lightroom, valde en presets, högklickade och råkade klicka använd vid import och nu får jag inte bort det. Förinställningen används varje gång vid import nu men jag vill inte ha det så. Måste finans ett sätt att återställa sånt. Irriterade att det blir med denna presets/förinställning varje gång nu vid import.

//MN

Kan du inte ta bor det i import-dialogen? Jag kan välja "none" (ingen) där.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag valde det men ändå läses de in.

Sen stoppade jag i minneskortet från min Sony RX100M3 och såg till att Inga är valt och då var det som vanligt. Undrar vad jag kan ha gjort för fel.
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag valde det men ändå läses de in.

Sen stoppade jag i minneskortet från min Sony RX100M3 och såg till att Inga är valt och då var det som vanligt. Undrar vad jag kan ha gjort för fel.
Det är inte så att du valt att ändra "default settings"? Det är ju kameraspecifikt.

Det går att göra "reset" på det så att du är tillbaka med Adobes standardvärden.
 

vestin

Aktiv medlem
Markera en bild utan justeringar alternativt klicka på reset (framkallamodulen). Därefter håll in ALT-tangenten och Reset knappen ändras till "Set Default..." (finns även i menyn Develop => Set Default Settings....

Jag tror detta ska hjälpa dig.

Anthony Morganti senaste video visar detta + en del andra "dolda" Lightroom tricks.

https://www.youtube.com/watch?v=AkKJ7zyQw44
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Markera en bild utan justeringar alternativt klicka på reset (framkallamodulen). Därefter håll in ALT-tangenten och Reset knappen ändras till "Set Default..." (finns även i menyn Develop => Set Default Settings....

Jag tror detta ska hjälpa dig.

Anthony Morganti senaste video visar detta + en del andra "dolda" Lightroom tricks.

https://www.youtube.com/watch?v=AkKJ7zyQw44

Gäller detta vid Import? Det var där jag hade srtrul.
Men Stort tack för tipset om standardinställning, den hade jag inte sett tidigare, har alltid gått via ACR för att sätta min standard.
 
Senast ändrad:

vestin

Aktiv medlem
Har inte använt detta själv men enligt videon (6:15) som jag refererar till så är detta något som påverkar importen.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Intressant film, det meta visste jag där men att sätta framkallninstandarden vid Importen har jag länge undrat över.
 
ANNONS