Annons

Billiga wifi minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

landen

Aktiv medlem
Har vart ute efter en billig lösning för att kunna föra över enstaka bilder från min D7100 till telefonen. Sökte snabbt på Aliexpress på "wifi sd card" och det kommer upp väldigt många billiga alternativ. I och med att D7100 har två kortplatser så spelar hastighet osv inte så stor roll då jag kan komplettera med ett riktigt snabbt kort.

Jag hade Nikons egna wifi-adapter, men appen till Android är helt värdelös då den ska bläddra igenom alla bilder på kortet innan man kan föra över, det i sig tog oftast uppåt 1-2 min, innan jag ens kunde börja välja bilder. Funkade bättre på iOS, men jag kör Android så...

Någon som testat dessa billiga kort, eller borde man satsa på typ Eyefi eller liknande direkt?
 

landen

Aktiv medlem
Köpte till slut ett wifi-kort från aliexpress för 120kr, 16GB. Står Toshiba på det, vilket säkert är en kopia. Men hur som, ville ha det i min Nikon D7100 som saknar wifi och det fungerar utmärkt.

Föra över bilder går väldigt mycket snabbare än Nikons egna adapter.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Köpte till slut ett wifi-kort från aliexpress för 120kr, 16GB. Står Toshiba på det, vilket säkert är en kopia. Men hur som, ville ha det i min Nikon D7100 som saknar wifi och det fungerar utmärkt.

Föra över bilder går väldigt mycket snabbare än Nikons egna adapter.
FlashAir är bra kort som fungerar klockrent.
De drar en del ström dock så se bara till att slå av det efter överföring.
Om det var ett W-03 kort så kan du även ställa i det så att andra kan ansluta till kortet och se dina bilder med en webbläsare tex.
 

perstromgren

Aktiv medlem
Köpte till slut ett wifi-kort från aliexpress för 120kr, 16GB. Står Toshiba på det, vilket säkert är en kopia. Men hur som, ville ha det i min Nikon D7100 som saknar wifi och det fungerar utmärkt.

Föra över bilder går väldigt mycket snabbare än Nikons egna adapter.
Intressant! Jag har provat förut med Eyefi, men fick det aldrig att fungera bra.

Det finns väldigt många wifi-kort på aliexpress, kan du var mer specifik om vilket du köpte?

Per
 

erdeljan

Aktiv medlem
Fick den att fungera bara en gång på min D800, visserligen för några år sedan. Har förlagt kortet därefter. Skaffade Camranger istället ;)
 

dasa1203

Aktiv medlem
Jag har använt Transcends 32 GB wifi kort i min Nikon d7000. Så länge jag lagrar enbart jpeg på kortet fungrar det hyfsat. Men att lagra nef-filer fungerar inte, trots att Transcends webbplats inte anger några begränsningar för min kamera. Har löst det genom att lagra jpeg på detta kort och nef-filer på ett annat. Fungerar bra då kameran har två minneskortplatser. Tilläggas kan att kortet blir rätt så varmt då det används.
 
ANNONS