Annons

Vad för dator till LR?!

Produkter
(logga in för att koppla)

UlrikaCM

Aktiv medlem
Hjälp!!!
I dec köpte jag en ny laptop. Jag blev rekommenderad att köpa en Lenova Idepad 500 15,6 FHD, AMD fx, 256 SSD o 2GB grafikkort. Just för att jag jobbar mkt i LR o en del i PS....

Ända sen dess strular LR sjuuuukt mkt! Segt som xxx, slocknar, startar om osv osv.

Är det fel på datorn el är det fel dator? Min gamla Asus funkade det jättebra på men den var ju 4år gammal så denna borde väl vara bättre!?

Varit på IT akuten i stan 4ggr men nej, inget bättre!

Om jag ska försöka reklamera den om det nu är fel på själva datorn, VAD ska jag köpa för dator??

Jag är helt ointresserad av dator så det enda jag vill är att kunna jobba snabbt o smidigt med mina kort, läsa mail, anv Word o PowerPoint - that's it! Kanske se ngn film nån gång.

Jag vill inte ha en stationär dator o den får väl kosta typ 12-13000.

Tacksam för hjälp!!
 

Lars.F

Aktiv medlem
Hjälp!!!
I dec köpte jag en ny laptop. Jag blev rekommenderad att köpa en Lenova Idepad 500 15,6 FHD, AMD fx, 256 SSD o 2GB grafikkort. Just för att jag jobbar mkt i LR o en del i PS....

Ända sen dess strular LR sjuuuukt mkt! Segt som xxx, slocknar, startar om osv osv.

Är det fel på datorn el är det fel dator? Min gamla Asus funkade det jättebra på men den var ju 4år gammal så denna borde väl vara bättre!?

Varit på IT akuten i stan 4ggr men nej, inget bättre!

Om jag ska försöka reklamera den om det nu är fel på själva datorn, VAD ska jag köpa för dator??

Jag är helt ointresserad av dator så det enda jag vill är att kunna jobba snabbt o smidigt med mina kort, läsa mail, anv Word o PowerPoint - that's it! Kanske se ngn film nån gång.

Jag vill inte ha en stationär dator o den får väl kosta typ 12-13000.

Tacksam för hjälp!!
Du skriver inte hur mycket minne det är i datorn, men är det 8gb eller mer så borde den funka bra till Lightroom. Men att LR kraschar och dummar sig kan ju bero på nåt fel med katalogen eller cache. du kan även testa och slå av Grafikprocessor under Inställningar prestanda. Brukar lösa en del problem
 

Fröken Fräken

Aktiv medlem
Hjälp!!!
I dec köpte jag en ny laptop. Jag blev rekommenderad att köpa en Lenova Idepad 500 15,6 FHD, AMD fx, 256 SSD o 2GB grafikkort. Just för att jag jobbar mkt i LR o en del i PS....

Ända sen dess strular LR sjuuuukt mkt! Segt som xxx, slocknar, startar om osv osv.

Är det fel på datorn el är det fel dator? Min gamla Asus funkade det jättebra på men den var ju 4år gammal så denna borde väl vara bättre!?

Varit på IT akuten i stan 4ggr men nej, inget bättre!

Om jag ska försöka reklamera den om det nu är fel på själva datorn, VAD ska jag köpa för dator??

Jag är helt ointresserad av dator så det enda jag vill är att kunna jobba snabbt o smidigt med mina kort, läsa mail, anv Word o PowerPoint - that's it! Kanske se ngn film nån gång.

Jag vill inte ha en stationär dator o den får väl kosta typ 12-13000.

Tacksam för hjälp!!
Har du laddat ner senaste versionen av LR? Har varit med om att LR börjat bete sig knepigt efter uppdateringar av mitt operativsystem. Efter uppdatering av LR slutade problemen.

Testa även adobes felsökningstips på just crashande LR https://helpx.adobe.com/lightroom/kb/lightroom-basic-troubleshooting-fix-most-issues.html
 

UlrikaCM

Aktiv medlem
8gb

Du skriver inte hur mycket minne det är i datorn, men är det 8gb eller mer så borde den funka bra till Lightroom. Men att LR kraschar och dummar sig kan ju bero på nåt fel med katalogen eller cache. du kan även testa och slå av Grafikprocessor under Inställningar prestanda. Brukar lösa en del problem
Sorry, är 8GB;-)

Ska prova att slå av detta om jag hittar det;--)
 

iSolen.se

Guest
Sorry för min okunskap ;-) men HUR köper jag mer minne o får in i datorn?;-)
Du kan tex köpa på webhallen. Hur du uppgraderar; du får googla på din dator, det finns tom en del datorer som inte går att uppgradera men en ny dator borde inte ha 8 som max. Min fyra år gamla laptop hade 32 installerat.
 
ANNONS