Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Syn-punkter: Låg kontrast

Produkter
(logga in för att koppla)

reboot81

Aktiv medlem
Alltid kul med färger, men välj då färger som alla har möjlighet att urskilja. Det finns besökare med sämre utrustning och sämre syn – gör det inte svårare för oss.
Kika på https://snook.ca/technical/colour_contrast/colour.html#fg=FFFFFF,bg=F3D661

(Ser nu att "Sök" har svart text på gul bakgrund, kanske så alla knappar blir snart? :)

En petitess, mer av artistisk sådan: forumet nyttjar >10 olika stilar på text, FS-loggan exkluderad.

På tex sidan http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=117
har ni två olika knappar för "Ny diskussion".
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tack för feedback!

Vi håller kontinuerligt och kikar över detaljer. Nu är det lite i limbo dvs den del saker är redan fixade i testmiljön men inte utsläppta. Kommer inom någon vecka.

Forumet är extrastruligt att jobba med. Den andra knappen där är en gif. Det skall det vara såklart. Fixar!
 

PMD

Aktiv medlem
Vitt på gult är borta. Tack för det!

Det finns dock några knappar som är lite underliga.
Ämnesverktyg -> Prenumerera på det här ämnet
tar en till en sida där man ska klicka på en knapp för att prenumerera. Den knappen har svart text på gul botten vilket är alldeles utmärkt läsbart (åtminstone för mig), men bara om man placerar musmarkören på knappen. Om musmarkören inte är på knappen så är knappen helsvart (svart text på svart botten?).

Samma fenomen uppträder på "Visa ämnen"-knappen på sidan som Bo refererar till i sista länken i första inlägget i den här tråden.

Jag kör Chrome 55.0.2883.95 på OS X 10.11.6
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om man redigerar ett inlägg i forumet så är knapparna helt svarta tills man för muspekaren över dem. Då blir det någon gul/beigeartad botten med svart text.
 

PMD

Aktiv medlem
Det problemet har inte jag. Alla knappar har synlig text (svart på vit botten). Den enda knapp som ändrar på sig är "Sök"-knappen som byter från vit till gul botten när man placerar musmarkören på den.

Aha. Nu fick jag samma fenomen som du. Det skiljer sig alltså åt mellan initialt inläggsskrivande och redigering.
 
ANNONS