Annons

Varför har ni tagit bort stödet för tapatalk?

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Generellt sett en naturlig fråga, men för egen del surfar jag helt olika vid datorn jämfört med mobilen - för min del skulle ett tapatalk för Windows inte bli särskilt använt. Via datorn går jag alltid in på fotosidan.se (likväl som diverse andra sidor), och då blir det naturligt att kolla forumet i samband med det. Däremot surfar jag sällan/aldrig hemsidor/sajter via mobilen mest p.g.a. att jag tycker det blir pilligt och normalt sett kan det vänta tills jag hamnar vid en vettig skärm. Om jag får några minuter över när jag väntar på bussen brukar jag nöja mig med att skanna av de senaste foruminläggen via tapatalk.
Med en responsiv sajt, som Fs faktiskt är (om än inte perfekt), så ser jag faktiskt ingen som helst skillnad. Sorry.
 

martinot

Aktiv medlem
I första hand tänker jag ju på att jag i Tapatalk hanterar ett halvdussin olika forum på exakt samma sätt, istället för att behöva hitta till och lära mig använda ett halvdussin olika, mer eller mindre "responsiva" webbsajter för att vara aktiv på dessa forum. Ju krångligare, desto mindre aktivitet. Och det gäller nog inte bara mig.
Men gäller inte exakt samma problem och resonemang för desktop och datorer?

Så länge du inte kör en enda klient (typ nntp istället för Tapatalks proprietära protokoll) så blir det ju också nödvändigt att lära dig ett "halvdussin" olika sajter och webbgränssnitt.

Därav att jag inte alls förstår mig på sådana som "cls" som skiljer ut datorer/desktop, ifrån surfplattor/iPad, och mobiltelefoner.

Jag ser ingen stor principiell skillnad emellan de (och gränserna de emellan blir bara mer och mer flytande med tiden).
 

larjo

Aktiv medlem
Gokväll!

Det är lite otydligt men på http://www.fotosidan.se/forumtools/listlatest.htm finns en ikon som ser ut som kedja/länk. Den tar dig till sista olästa. Är det det du tänker på?
Ursäkta oklarheten. Satt med mobilen och kom inte ihåg vad det stod.
Den står "Visa första olästa" högst upp i trådarna jag vart inne och läst tidigare och där det finns nya inlägg.
https://drive.google.com/file/d/0B9tx8cpMITAWcUppd1FwWmVPTE0/view?usp=sharing
Hoppas länken till bilden funkar...
/Lars
 
ANNONS