Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plötsligt blir svenska Photoshop CC engelskt

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
När jag klickar en bild i Bridge CC och väljer på "Öppna med" så öppnas bilden i en engelsk version av Photoshop CC, fast det är i en svensk version. Har varit så ett par dagar.

Väljer jag däremot "Öppna med Camera RAW" så öppnas bilden i det svenska Photoshop. Spelar väl ingen roll egentligen, men retar mig lite varför det plötsligt blev så här.

Någon som råkat ut för detta?
 

Ke Be

Ny medlem
Hej!
Du kan byter språk direkt i Photoshop eller så gör du det i appen creativ cloud under fliken inställningar.
Händer ibland efter en uppdatering.
 

M7_21

Aktiv medlem
Hej!
Du kan byter språk direkt i Photoshop eller så gör du det i appen creativ cloud under fliken inställningar.
Händer ibland efter en uppdatering.
Hej och tack för svar! Under Inställningar i Photoshop liksom i cc/inställningar står det: Svenska.

Nu har det inte hänt på ett tag, så kanske det berodde på en uppdatering?

Än en gång, tack!
 

Ke Be

Ny medlem
Hej och tack för svar! Under Inställningar i Photoshop liksom i cc/inställningar står det: Svenska.

Nu har det inte hänt på ett tag, så kanske det berodde på en uppdatering?

Än en gång, tack!
OM jag minns rätt nu så talar man om för appen Creative Cloud vilken språk man vill installera i programmet. Då laddar själva programmet språktillägget ner som en installering. Själv kör jag svenska, tyska och engelska. Beror på vilka termer jag kan bättre 😉
 

M7_21

Aktiv medlem
Såg också att det finns flera valmöjligheter där. Tyckte det bara var rätt förvirrande att det plötsligt blev på engelska, men det har inte hänt efter det.
 
ANNONS