Annons

Värde på D750 inkl 2 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

LGNLGN

Aktiv medlem
Verkar snart komma en ersättare

Rykten kan vara mer eller mindre sanna men man vet att Nikon har registrerat en ny kamera modell vid sin fabrik i Thailand. Den heter internt N1404 och det intressanta är att samma interna nummer användes till nuvarande D750 innan den lanserades.

Personligen skulle jag vänta och se hur en trolig ersättare ser ut och kostar. Troligtvis lanseras den vid deras 100 års jubileum i sommar och då kommer nog nuvarande 750 modell att säljas till bra pris

Enl http://thenewcamera.com/nikon-registered-a-new-dslr-n1404-at-indonesian-agency/
"Update: Nikon D750 code name was also N1404 and again Nikon registered a new camera with the same name, it’s a clear indication that Nikon will bring our Nikon D750 successor soon"
 

PMD

Aktiv medlem
Ingen? Aldrig någonsin?

Nikon tycks inte göra det åtminstone, och det är väl det viktiga i det här fallet.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ingen? Aldrig någonsin?

Nikon tycks inte göra det åtminstone, och det är väl det viktiga i det här fallet.
Nikon tillhandahåller en tjänst där man kan registrera sina serienummer.
Inte så dumt om man är tvungen att vända sig till försäkringsbolaget av ngn anledning.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Den som ställer ut garantin kan förstås kräva att ägaren registrerar serienumret och sitt namn och adress för att garantin ska gälla.
Ganska många butiker vill att man redan vid köpet uppger "vem garantin ska stå på". Dvs de vill registrera namn och adress på brukaren.

Å andra sidan har jag vid flera tillfällen varit med om att ta med en krånglande produkt till en fackbutik (inte inköpsstället) varvid man bara tittat på serienumret för att kolla att garanti fortfarande gäller och sedan fixat den aktuella servicen.
 

PMD

Aktiv medlem
Ganska många butiker vill att man redan vid köpet uppger "vem garantin ska stå på". Dvs de vill registrera namn och adress på brukaren.
Eventuellt menar säljaren inte garantin i de fallen. Butiken vill dock kanske helst att en eventuell reklamation enligt KKL görs av den som faktiskt har köpt varan i butiken.

Dessutom är det väl aldrig fel att fylla på sitt kundregister så att man når fler med sina reklamutskick.

(Ett tredje skäl tror jag är att teveförsäljare rapporterar teveköp till Radiotjänst i Kiruna AB).

Å andra sidan har jag vid flera tillfällen varit med om att ta med en krånglande produkt till en fackbutik (inte inköpsstället) varvid man bara tittat på serienumret för att kolla att garanti fortfarande gäller och sedan fixat den aktuella servicen.
Där handlar det tämligen säkert om en garantireparation som tillverkaren står för enligt ett garantiåtagande.
 
ANNONS