Annons

Inlandsbanan och landskapsfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexEliasson

Aktiv medlem
Hej,

Jag funderar på att ta en tur med Inlandsbanan i sommar. Jag har inte bestämt vilka stopp än men Gällivare och Östersund skulle jag vilja besöka.

Finns det någon här som åkt med inlandsbanan med syftet att fotografera? Hur har det fungerat? Har det gått att ta sig vidare från tätorterna utåt naturen och motiven?

Jag inser att bil hade varit betydligt enklare men tyvärr får jag inte ta körkort på grund av synskada så det är helt uteslutet.

Jag skulle bli otroligt tacksam om någon vill dela med sig. Kanske borde du eller har besökt någon av orterna längst inlandsbanan för att fotografera? Jag tar gärna emot alla tips ni har och det är framförallt landskap ute i naturen som intresserar. Berg, våtmark, sjöar, skogar och öppna vidder i största allmänhet.

Jag tältar gärna någon natt eller två men primärt är tanken stugboende alt bed & breakfast så långvandringar I a la kungsleden är inte superintressant.

Längd: 7 dagar.

Inlandsbanan destinationer http://inlandsbanan.se/res/har-gar-banan

Tack på förhand!
 

Mr Keys

Aktiv medlem
Det här låter ju som en jättespännande och rolig ide. Blir också väldigt nyfiken på olika lösningar. Har tyvärr inget att bidra med, men läser mer än gärna olika tips i frågan och hoppas dessutom kunna få se resultatet av din resa. :)
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
ETT sätt kan vara att tigga fotokompisar längs inlandsbanan.
Alltså att du stannar på de orter som du via denna tråd får kontakt med människor som hänger på som fotokompis vid varje ort du stannar på. Kanske tom kan få boende.
OCH tillgång till guide, kanske med bil (du tankar, de kör).
Kan bli en spännande trip.
 

PMD

Aktiv medlem
Där finns det ju en hel del tips. Om du inte absolut måste planera hela resan själv så kanske det kan vara idé att titta på någon av de paketresor som finns på
http://inlandsbanan.se/res/paketresor ?

(Webplatsen är rätt bra, men tycks vara gjord av en reklamfirma i Stockholm. Inte skulle väl en norrlänning uttrycka sig så här? :)
"Arjeplog är en vild, vänlig och vacker plats i västra Swedish Lapland.")
 
ANNONS