Annons

Adobe licenser

Produkter
(logga in för att koppla)

zosma

Aktiv medlem
Hur fungerar licenserna för Adobe. Det finns enskilda användare och företag. Men en företag kan den välja enskilda licenser. T ex fotografi paketet och in design. Jobbar på ett lite företag, och just nu har vi två personer som arbetar med Photoshop och indesign. köpa två licenser för enskilda användare skulle bli mycket billigare än att köpa två paket för företag. Det är svårt att förstå hur dom licenserna är. Tycker att det som står Företag är typ team licenser.

Företag med bara Photoshop och in design skulle bli 574 + moms, enskild användare skulle bli 360 inkl moms
 

zosma

Aktiv medlem
Antar att man kan välja enskilda licenser, men går fotografi paketet att kombinera med en enstaka app, t ex fotografi paketet och in design, borde ju gå, men det är svårt att ta kontakt med Adobe, vill inte ringa och prata engelska, hittar ingen mejl adress heller.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Adobe.com
fotopaket 120 kr/månad
Allt 600 kr/månad

Ja det går att lägga till program och jag har för mig att man kan välja fotografipaketet + 1 program till.
Sen kan du lika gärna välja allt, det blir billigare än foto + 2 separata program.

Bara o läsa på hemsidan.
 

zosma

Aktiv medlem
Adobe.com
fotopaket 120 kr/månad
Allt 600 kr/månad

Ja det går att lägga till program och jag har för mig att man kan välja fotografipaketet + 1 program till.
Sen kan du lika gärna välja allt, det blir billigare än foto + 2 separata program.

Bara o läsa på hemsidan.
Jo, om man väljer flera, men tänkte foto + in desing, det skulle bli 360, alla blir 598.
 

zosma

Aktiv medlem
Ja. Klickar du på "företag" så är det team-licenser. De har sin (moln)fördelar men är markant dyrare.

Så som litet företag utan behov av teamfunktionerna ska du handla som individuell kund.
Jobbar på ett museum, vi har där två som jobbar med Photoshop och in design. Själv är jag mer dataansvarig så tänkte att jag skapar 2 nya epost adresser och två konton på adobe. Så dom två epost konton inte blir direkt kopplade till personerna.
 

moderskeppet

Aktiv medlem
Jobbar på ett museum, vi har där två som jobbar med Photoshop och in design. Själv är jag mer dataansvarig så tänkte att jag skapar 2 nya epost adresser och två konton på adobe. Så dom två epost konton inte blir direkt kopplade till personerna.
Ett konto kan installera Creative Cloud på två datorer. Licensen säger att det är för en (1) person på två (2) datorer.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
CC kan man installera på precis hur många datorer som helst.
Men man kan bara vara inloggad på 2 samtidigt.
Licensen säger väl egentligen att man bara får jobba på ena i taget men det kan inte kontrolleras.
 
ANNONS