Annons

Systemkamera ej tillåten

Produkter
(logga in för att koppla)

kumling

Ny medlem
Hej
19/7 är AC DC på Friends arena
inför konserten kan man läsa
*Fotografering:
Systemkamera, filmkamera och eller ljudinspelningsutrustning får ej medföras in på arenan.
Kan man tolka detta som att man kan ta med sig kompaktkamera,bridgekamera?
/ Bosse
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Hej
19/7 är AC DC på Friends arena
inför konserten kan man läsa
*Fotografering:
Systemkamera, filmkamera och eller ljudinspelningsutrustning får ej medföras in på arenan.
Kan man tolka detta som att man kan ta med sig kompaktkamera,bridgekamera?
/ Bosse

Kompaktkamera borde gå bra.

Det måste vara ena riktiga muppar som sätter dessa regler. Du får inte ta med en billig systemkamera, men du kan ta en dyr kompakt som utklassar den i bildkvalitet, den kan även utklassa en filmkamera i filmkvaltiet, och även nya mobiler kan filma i 4k. Jag hoppas de slutar med dessa nonsensregler. Sweden Rock är ett föredöme, där får man ta med vad man vill.

Med tanke på vilka höga priser man betalar för biljetter så kan man få ta en bra bild som minne tycker jag.
 

apersson850

Aktiv medlem
Tror de tänker mer på hur stor den är än vilka bilder kameran kan ta. De borde kanske sätta en viktgräns istället. Kameror över 1 kg ej tillåtna, för någon kan få dem i skallen.
 

Imonfire

Aktiv medlem
Hej
19/7 är AC DC på Friends arena
inför konserten kan man läsa
*Fotografering:
Systemkamera, filmkamera och eller ljudinspelningsutrustning får ej medföras in på arenan.
Kan man tolka detta som att man kan ta med sig kompaktkamera,bridgekamera?
/ Bosse
Fast det brukar gå bra att ta med dem ändå, ser ju massor med folk på konsert som har med sig systemkamera, men visst det är ju inte kul att behöva lämna in kameran i ett skåp vid entrén
 

strixnebulosa

Aktiv medlem
Hej
19/7 är AC DC på Friends arena
inför konserten kan man läsa
*Fotografering:
Systemkamera, filmkamera och eller ljudinspelningsutrustning får ej medföras in på arenan.
Kan man tolka detta som att man kan ta med sig kompaktkamera,bridgekamera?
/ Bosse
Visst borde kompaktkamera gå. Fast jag skulle egentligen vilja att man kunde köpa en proffsinspelning av konserten efteråt med ljud från mixbordet och bild från flera kameror. Då kan man rock loss redan när man är där.
 
ANNONS