Annons

Bildspelsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

amandaolivia

Aktiv medlem
Hej!

Tycker att det är roligt att göra bildspel, men har inte riktigt funnit något program som passar mig. Snudd på att Power Point är bättre än alla dessa "proffs"-program som rekommenderas. Fast väl tungt och omständligt.Och snart är väl inte mitt gamla Office 2003 kompatibelt... Jag är inte ute efter så mycket effekter, men vill förstås kunna tona in och ut. Göra för bilderna snygga bakgrunder, skriva rutor med text i inledning och efter bildspelet. Fr.a. skulle jag vilja kunna lägga in musik - och andra ljud - och kunna redigera även det i programmet. Bilderna är redan fixade i Photoshop med hög kvalitet, så man blir lite snopen när man i de s.k. proffsprogrammen endast kan spara in för visning i Windows Media Player (Har PC).
Senast testade jag Pro Show Producer och det var inte alls vad jag hade hoppats på. Inte heller Lightroom gör jobbet till min belåtenhet.
Säg så här: Jag vill att mina bildspel ska se lika snygga ut som om jag visade dem i en projektor.
Vad rekommenderas?
 

Kijana

Aktiv medlem
Adobe Premiere Elements, kort och gott. Premiere säljs ofta tillsammans med Elements, så du kan preparera bilderna först i bildbehandlingsprogrammet och sedan göra bildspel av dem i Premiere.
Men PE säljs separat också, om det skulle vara så att du (precis som jag) kör med Photoshop.
 

bildsten

Aktiv medlem
Hej!

Tycker att det är roligt att göra bildspel, men har inte riktigt funnit något program som passar mig. Snudd på att Power Point är bättre än alla dessa "proffs"-program som rekommenderas. Fast väl tungt och omständligt.Och snart är väl inte mitt gamla Office 2003 kompatibelt... Jag är inte ute efter så mycket effekter, men vill förstås kunna tona in och ut. Göra för bilderna snygga bakgrunder, skriva rutor med text i inledning och efter bildspelet. Fr.a. skulle jag vilja kunna lägga in musik - och andra ljud - och kunna redigera även det i programmet. Bilderna är redan fixade i Photoshop med hög kvalitet, så man blir lite snopen när man i de s.k. proffsprogrammen endast kan spara in för visning i Windows Media Player (Har PC).
Senast testade jag Pro Show Producer och det var inte alls vad jag hade hoppats på. Inte heller Lightroom gör jobbet till min belåtenhet.
Säg så här: Jag vill att mina bildspel ska se lika snygga ut som om jag visade dem i en projektor.
Vad rekommenderas?
Prova FastStone Image Viewer-www.faststone.org. Ladda ner från site 2. Programmet är gratis för privat användning. Programmet kan göra enkla bildspel. text kan läggas på bilderna och det går att lägga till musik (men det har jag aldrig provat på) Det finns också en funktion där du kan minska ner bilderna till den storlek som tex passar en projektor och skärpa bilderna i samma operation. Programmet funkar i alla windowsversioner men inte i mac.
 

Helmershus

Medlem
Pro show

Hejsan

Om du inte är nöjd med Pro show producer , så är du nog inte nöjd med nåt.
Jag använder producer sedan många år och jag kan inte tänka mig nåt som man behöver som inte programmet kan.
Jag använder deras Presenter när jag kör bildspelen från datorn. Fungerar skit bra.

Det gäller ocksa att man har en dator med lite klös i. För att det ska löpa snyggt.
Sen kan jag rekomendera att köpa en bok , bokus har en för 223 sek.
The official photodex guid to pro show. Väl använda pengar.

Du ska nog testa det mer. Det är det bästa bildspelsprogrammet på marknaden.

Ha det

MVH Thomas
 

staika

Aktiv medlem
Håller helt med Thomas.
Använder också ProShow Producer och tycker det är mycket kompetent.
Vad menar du med att du bara kan spara för Media Player?
Proshow kan spara i olika format.
 

Tigerjohan

Aktiv medlem
kör också uteslutande med pro show gold. tycker det är bra att jobba i och framförallt att det går att spara ned i många olika format osv. En sak jag tycker om är att kunna spara ned bildspel som exe-fil för att sedan kunna spela upp bildspelen på valfri windowsdator.
 
ANNONS